Dzień Darmowej Dostawy

– inicjatywa przeprowadzona 1 grudnia 2010 roku przez polskie sklepy internetowe, mająca na celu popularyzację zakupów przez Internet jako alternatywy do zakupu w tradycyjnych sklepach. W tym dniu każdy sklep uczestniczący w akcji dostarcza zamówiony towar zupełnie za darmo do klienta, niezależnie od formy płatności, metody wysyłki czy wielkości zamówienia. Darmowa dostawa powinna skutecznie zachęcić osoby, które do tej pory jeszcze nigdy nie zamawiały produktów przez Internet lub uważały koszty przesyłki za zbyt wysokie, pozwala również na oszczędzenie czasu przez to, że nie trzeba stać w kolejce w sklepie.

Głównym partnerem pierwszego Dnia Darmowej Dostawy w Polsce jest porównywarka Nokaut.pl, która zapewniła organizatorom wsparcie techniczne oraz PR-owe.  W pierwszej edycji Dnia Darmowej Dostawy wzięły udział 864 sklepy. Pomysł Dnia Darmowej Dostawy w Polsce jest inspirowany akcją Free Shipping Day, która od 2008 roku jest organizowana w Stanach Zjednoczonych. Dzień Darmowej Dostawy jest czasem określany skrótem DDD.
Strona internetowa akcji: http://www.dziendarmowejdostawy.pl/.