– rodzaj META tagu w kodzie strony WWW, który ma na celu nakazywanie przeglądarce regularnego odświeżania strony lub przekierowania użytkownika do innej strony po zadanym czasie. Regularne odświeżanie strony jest przydatne na stronie, na której dane są regularnie odświeżane, np. statyczny obraz z kamery internetowej, relacja minuta po minucie z jakiegoś wydarzenia, podawane na żywo wyniki widowiska sportowego itp.
Przykładowy kod:
<meta http-equiv="refresh" content="60" >
Powyższy kod sprawi że strona będzie odświeżana co minutę, dzięki czemu użytkownik będzie mógł bez samodzielnego odświeżania otrzymywać aktualne informacje np. z wydarzenia sportowego.
<meta http-equiv="refresh" content="5;url=http://www.innastrona.pl/" >
Powyższy kod sprawi że użytkownik po upłynięciu 5 sekund od załadowania bieżącej strony zostanie przekierowany do http://www.innastrona.pl/. Takiej konstrukcji używa się często jeśli chce się pod starym adresem poinformować użytkowników o zmianie adresu i przekierowaniu ich na nowy adres.
Niekiedy META REFRESH wykorzystywany jest w SEO celem oszukania robota indeksującego przez cloaking. Robot indeksujący widzi zoptymalizowaną pod wyszukiwarki wersję strony a użytkownik jest przekierowany do wersji przeznaczonej dla internautów. Takie działania należą do nieetycznych metod pozycjonowania i są już wykrywane przez większość wyszukiwarek, co może skutkować usunięciem strony z indeksu.
Użytkownicy trafili tutaj szukając: meta refresh, co to jest META REFRESH, pozycjonowanie strony odświeżanie, odświeżanie strony meta tag, meta refresh co to jest, meta refresh co to, meta http-equiv=refresh, meta http-equiv= refresh, http-equiv=refresh, www innastrona pl