SMM lub Social Media Marketing, marketing w serwisach społecznościowych

– rodzaj marketingu internetowego wykorzystującego potencjał serwisów i sieci społecznościowych, społeczności online i blogów. W odróżnieniu od SEO, który koncentruje się na promocji strony internetowej w wyszukiwarkach, SMM ma za zadanie przyciąganie użytkowników do witryny za pomocą naturalnego przekazywania informacji na temat promowanych informacji bezpośrednio od użytkownika do użytkownika. Social media obejmują strony internetowe, których zawartość jest tworzona, utrzymywana i oceniana przez ich użytkowników.
Najważniejszą zasadą marketingu SMM jest rozbudzenie zainteresowania użytkownika do promowanego produktu lub usługi oraz obudzenie w nim chęci podzielenia się tymi informacjami z inną osobą.

Kluczowe zasady marketingu społecznego mediów:

  • Używanie krótkich, prostych,  jasnych i intrygujących nagłówków (tytułów). Nagłówek powinien zwrócić uwagę użytkowników, budzić pragnienie a w ostateczności kliknięcie w link. Przykłady: „N faktów o X, o których nigdy byś nie pomyślał”, „Wszystko, co kiedykolwiek chciałeś wiedzieć o X, ale boisz się zapytać”, „N powodów do korzystania X na codzień.”
  • Brak reklam. Użytkownicy sieci społecznościowych są bardzo wyczuleni na reklamę. W związku z tym reklamy muszą być starannie ukryte lub nie należy ich stosować wcale. Skoncentruj się na informacjach interesujących dla Twoich gości.
  • Nie należy korzystać ze schematów. Nie należy używać wyrażeń i zdań, charakterystycznych dla reklamy.
  • Zachęć do dyskusji i sam bierz w nich aktywny udział.
  • Zachęcaj odwiedzających do rozpowszechniania informacji przez organizowanie konkursów, stworzenie ciekawej aplikacji, drobnych nagród dla użytkowników itp. Użytkownik powinien mieć motywację do dzielenia się informacjami z innymi członkami społeczności.
  • Twórz społeczność osób zainteresowanych branżą w której działasz przez stworzenie fanklubu, grupy miłośników itp., dostarczaj ciekawych informacji o branży, rozbawiaj swoich gości, animuj tak zebraną społeczność.

Przykłady działań SMM:

  • stworzenie fan-page marki w serwisie Facebook,
  • informowanie o promocjach, ciekawych wydarzeniach w mikroblogach (blip.pl, twitter.com, facebook.com itp.),
  • prowadzenie firmowego bloga,
  • udostępnianie filmów wideo i fotografii w dedykowanych serwisach (youtube.com, flickr.com itp.),
  • stworzenie aplikacji, zorganizowanie konkursu na Facebooku itd.
Użytkownicy trafili tutaj szukając: social media praca licencjacka, marketing w mediach społecznych, marka w mediach spolecznosciowych praca licencjacka, marketing sieci społecznościowych, marketing w mediach spolecznosciowych praca dyplomowa, lead w reklamie internetowej, marketing w portalach społecznościowych praca licencjacka, marketing w społecznych mediach, media spolecznosciowe praca licencjacka, praca dyplomowa reklama marketing gry