– model reklamy internetowej nastawiony na uzyskanie pożądanego efektu i rozliczany za realizację tego efektu, np. rejestracji użytkownika na stronie, dokonania zakupu, zapisania się na newsletter itp. Rzeczą charakterystyczną w marketingu efektywnościowym jest tzw. efektywnościowy model rozliczeń czyli rozliczenie za osiągniecie pożądanej akcji. Przykładowe modele rozliczeń w performance marketingu:
- CPL (Cost Per Lead) – koszt za lead, np. zapis do newslettera, rejestracja w serwisie itp.
- CPA (Cost Per Action lub Cost per Acquisition) – koszt za akcję lub pozyskanie, np. rejestracja w serwisie, wysłanie zapytania o ofertę itp.
- CPC (Cost Per Click) – koszt za kliknięcie
- CPC (Cost Per Call) – koszt za połączenie
- CPO (Cost Per Order) – koszt za złożenie zamówienia
- CPS (Cost Per Sale) – koszt (prowizja) za sprzedaż
- model hybrydowy czyli połączenie dwóch powyższych modeli, np. CPC+CPL, CPC+CPS, CPC+CPO itp.
Performance marketing może być prowadzony przy pomocy poniższych narzędzi reklamowych:
- reklama typu display (reklama odsłonowa, bannerowa) rozliczana w modelu efektywnościowym a nie CPM,
- programy afiliacyjne (marketing afiliacyjny) i programy partnerskie,
- e-mail marketing czyli wysyłanie mailingów rozliczanych w modelu efektywnościowym a nie w modelu CPM (koszt za 1000 wysłanych maili),
- retargeting (remarketing), retargeting dynamiczny itp.
- kupony rabatowe i systemy typu Cashback (np. Payback),
- porównywarki cen,
- pasaże handlowe i portale zakupowe,
- social media marketing (SMM) – marketing w portalach społecznościowych,
- kampanie SEM – linki sponsorowane w modelu CPC, np. Google Adwords, OnetBoksy itp.
- mobile marketing – marketing na urządzeniach mobilnych rozliczany w modelu efektywnościowym
Firmy oferujące marketing efektywnościowy w Polsce:
Użytkownicy trafili tutaj szukając: performance marketing, marketing efektywnościowy, model raya reklama, reklama efektywnościowa, reklama internetowa performance, model raya cpa reklama, reklama efektywnościowa definicja, marketing cost per sale, koszt cpc w polsce marketing, cpo cost per order marketing