Odwrócone ROPO, Reverse ROPO, Showrooming, SOPO (See Offline Purchase Online)

(ang. Reversed Research Online, Purchase Offline – odwrócone wyszukaj w Internecie, kup w sklepie) Odwrócone ROPO to rodzaj zachowania się kupującego polegający na poszukiwaniu informacji o produkcie w sklepie stacjonarnym, gdzie może dotknąć produktu, zobaczyć go na żywo podczas pracy i skonsultować wybór ze sprzedawcą, a następnie na zakupie tego produktu w przez Internet (w sklepie internetowym, na aukcji itp.).

Przykładem może być zakup pralki. Najpierw klient udaje się do sklepu, ogląda na żywo kilka modeli pralek, pyta o opinię sprzedawcę i wraca do domu. W domu wyszukuje wybrany model pralki w Internecie i dokonuje zakupu w Sieci. Najczęściej taki zakup okazuje się tańczy niż w sklepie stacjonarnym z uwagi na mniejsze koszty dystrybucji produktu czy utrzymania sklepu internetowego niż sklepu stacjonarnego.

Odwrócone ROPO jest określane również jako: showrooming (w szczególności w przypadku odzieży, butów i dodatków, które przymierzane są w zwykłym sklepie a następnie kupowane w Internecie) lub SOPO (See Offline Purchase Online).

zp8497586rq
Użytkownicy trafili tutaj szukając: purchase loc:PL, reverse ropo ropo praca, ROPOSOPO, showrooming definicja