Pozycjonowanie stron internetowych lub web positioning

Wyróżnia się kilka strategii pozycjonowania, realizowanych w zależności od typu witryny oraz konkretnych potrzeb biznesowych jej właściciela. Do najskuteczniejszych strategii SEO należą:

  • Pozycjonowanie strony szerokie – zwane także pozycjonowaniem na długi ogon (ang. long tail). Bazuje na wyborze długiej listy słów kluczowych oraz odpowiedniej rozbudowie zawartości strony pod kątem szczegółowych fraz. Strategia ta pozwala uodpornić poziom ruchu w serwisie na wahania pozycji pojedynczych fraz, a także obniżyć koszty pozyskiwania klientów. Sprawdza się szczególnie w przypadku promowania portali i sklepów;
  • Pozycjonowanie lokalne – to polecana strategia dla firm działających na rynku lokalnym. Opiera się na optymalizacji stron docelowych pod słowa kluczowe z nazwami miast oraz na doborze fraz z lokalizacjami, takimi jak np. „pozycjonowanie stron internetowych Kraków” albo „fryzjer męski Wrocław”;
  • Pozycjonowanie sklepów internetowych – obejmuje działania oparte przede wszystkim na unikalnych treściach, budowaniu popularności witryny i doborze fraz związanych z oferowanymi produktami;
  • Pozycjonowanie sezonowe – to rodzaj strategii skierowany do przedsiębiorców działających w branżach sezonowych, zainteresowanych promocją swych usług bądź produktów w określonym czasie. Bazuje na frazach okolicznościowych i tymczasowych. W strategii tej istotny jest właściwy moment rozpoczęcia działań, tj. jeszcze przed startem okresu wzmożonego zapotrzebowania na konkretny asortyment;
  • Pozycjonowanie YouTube – właściwa optymalizacja kanału firmowego w portalu YouTube pozwala skutecznie wyróżnić się wśród konkurencji. Zazwyczaj ze strategii tej korzystają sklepy internetowe, które prezentują recenzje swoich produktów, instruktaże oraz porady w formie wideo.

 

Jak przebiega proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych to wieloetapowy, często długotrwały proces, wymagający zaangażowania na każdym etapie działania. Zwykle przynosi rezultaty dopiero po pewnym czasie, natomiast samo osiągnięcie wysokich pozycji nie gwarantuje, że zostaną one utrzymane przez kolejne miesiące. Dlatego najlepiej, aby prace z zakresu SEO były realizowane systematycznie i nieprzerwanie.

Prawidłowo przeprowadzony proces pozycjonowania składa się z następujących etapów:

  • Audyt i optymalizacja techniczna witryny – część ta obejmuje szczegółową weryfikację strony pod kątem jej prawidłowego dopasowania do wyszukiwarek. Konieczne jest zwrócenie uwagi m.in. na ewentualne błędy, szybkość ładowania witryny, strukturę, treść, użyteczność oraz kod HTML strony. Należy przygotować, a następnie wdrożyć zalecenia optymalizacyjne służące poprawie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Nierzadko zdarza się, że już samo wprowadzenie owych zmian powoduje wzrost wyników strony w Google;
  • Dobór odpowiednich słów kluczowych (Keyword Research) – etap ten obejmuje wybór fraz najlepiej opisujących asortyment sklepu lub usługi firmy, najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników korzystających z wyszukiwarki;
  • Content marketing – rozbudowa serwisu o autorskie, angażujące treści ma wielki wpływ na pozycję witryny w wynikach Google. Ponadto pozwala kreować wizerunek firmy jako profesjonalnej, eksperckiej marki;
  • Link building – budowanie popularności serwisu poprzez pozyskiwanie wartościowych odnośników służy osiągnięciu przez serwis wysokich pozycji w wynikach organicznych. Strategia linkowania powinna być zawsze dopasowana indywidualnie dla danej strony www;
  • Monitoring serwisu i analiza statystyk – ważnym etapem procesu pozycjonowania jest systematyczne weryfikowanie skuteczności prowadzonych działań i zastosowanej strategii. Do tego celu najlepiej sprawdzają się specjalistyczne narzędzia i programy, m.in. Google Analytics, Google Search Console oraz inne.

Pozycjonowanie serwisów www Kraków – jak wybrać agencję SEO?

Profesjonalna strona www stanowi nie tylko wizytówkę firmy, ale przede wszystkim jedno z podstawowych narzędzi sprzedaży produktów lub usług. Aby witryna spełniała swój główny cel biznesowy, powinna być dobrze widoczna w internecie. Pozycjonowanie stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia tego celu, będący jednak czasochłonnym i niełatwym zadaniem, wymagającym dużej wiedzy, umiejętności oraz specjalnych narzędzi. Dlatego zaleca się skorzystanie z usług specjalistów, posiadających doświadczenie we wspieraniu firm z różnych branż w budowaniu widoczności marki w sieci, realizowaniu określonych celów biznesowych oraz pozyskiwaniu nowych klientów poprzez działania SEO.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, Kraków to tylko jedno z miast, w którym działają profesjonalne agencje SEO. Decydując się na współpracę z konkretną firmą, warto wcześniej sprawdzić zrealizowane przez nią dotychczas projekty, referencje od klientów oraz przede wszystkim realne efekty jej działań. Dobra agencja marketingowa posiada duże doświadczenie w pozycjonowaniu serwisów z różnych branż. Zapewnia indywidualne podejście do klienta i gwarantuje realizowanie usługi przez dedykowanego specjalistę, który pozostaje z nim w stałym kontakcie oraz systematycznie przygotowuje raporty prezentujące wyniki prac. Rzetelna firma podczas tworzenia strategii liczy się również z oczekiwaniami klienta i dobiera frazy kluczowe zgodne z profilem jego witryny oraz biznesu.