Google bombing lub Googlewashing

– działanie polegające na masowym linkowaniu (czyli dodawaniu linków do danej strony na innych stronach) przy pomocy odpowiednio przygotowanego anchor textu (tekstu, na który klika się by przejść na inną stronę), będącego słowem kluczowym, pod jakim pozycjoner chce wysoko wypozycjonować stronę. Jeśli więc chcesz, na przykład, aby Twoja strona była widoczna pod słowem kluczowym „rynek nieruchomości”, to zamieszczasz tą frazę w postaci linków na różnych stronach, katalogach itp. Jest to najbardziej znany i niezbyt chlubny błąd w algorytmie wyszukiwarki Google, który często jest wykorzystywany do pozycjonowania. Według założeń twórców wyszukiwarki Google linki z anchor textem w postaci słów kluczowych miały być miernikiem popularności i wysokiej jakości merytorycznej strony bowiem jeśli strona była na wysokim poziomie, to ludzie chętnie do niej linkowali pod hasłami związanymi z tematyką strony. Niestety w dzisiejszych czasach, po odkryciu tejże luki zaczyna się nadużywać zaufania i manipulować wynikami, stąd wielu uznaje takowe działanie za spam.
Najbardziej znanymi przykładami Google bombingu było umieszczenie strony Andrzeja Leppera pod słowem kluczowym „kretyn” na górze wyników wyszukiwania oraz strony Radia Maryja pod frazą „siedziba szatana”.
Wyszukiwarka stara się walczyć z takimi praktykami, stąd często usuwa strony linkowane z jednym anchor textem. Aby uchronić się przed usunięciem, należy linkować do pozycjonowanej strony wieloma różnymi anchorami.