Świat idzie wyraźnie naprzód. Nowe technologie na stałe zagnieździły się w naszym życiu i coraz częściej nie wyobrażamy sobie bez nich życia. Jednym z takich „wynalazków”, który ma i będzie miał przez najbliższy czas wpływ na nasza rzeczywistość jest Internet.
XXI wiek nie lubi kiedy go nie ma oraz gdy traci się zasięg WiFi, dlatego też tak wiele czasu poświęca się na marketing w Sieci. Reklamowanie swojej działalności w Internecie pozwala na najszybszy, jak dotąd w historii ludzkości, dostęp do wszelkich informacji dla każdego. Jednak, by dostrzeżono nas w tej bezkresnej przestrzeni trzeba czegoś więcej niż po prostu posiadać własną stronę internetową.
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie to usługa, na którą jest na naszym rynku coraz większe zapotrzebowanie. Brutalna rzeczywistość wirtualnego świata rządzi się prawami dżungli. Przetrwają tu jedynie najsilniejsi, czyli ci którzy potrafią osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Użytkownicy Sieci nie lubią przeglądać więcej niż jedną stronę wyników, co sprawia, że trzeba znaleźć się w pierwszej 10 domen wyświetlanych po wpisaniu zapytania. Jeśli Google nas nie wyświetla to znaczy że nas nie ma – nie istniejemy dla odbiorcy.
Unikalne teksty
Jednym z elementów, który niewątpliwie wspiera możliwości pozycjonowania jest posiadanie unikalnych tekstów na swojej domenie. Nic tak nie irytuje robota Google jak powielone treści. Dobrze ułożony tekst np. sprzedażowy, ma szanse przyciągnąć także klientów go czytających, którzy zobaczą coś czego nie ma nikt inny, a więc musi być bardziej prawdziwe niż przekopiowane frazesy.
Popularne frazy
Tekst powinien także zawierać określone słowa, którymi posługują się użytkownicy Internetu wyszukując konkretnych informacji. Znalezienie odpowiednich słów nie jest wcale takie trudne. Sama wyszukiwarka Google namiętnie lubi sugerować nam najczęściej wyszukiwane słowa i sformułowania. Na tej podstawie wiemy jak jest schemat myślenia naszych potencjalnych klientów i możemy dostosować nasze treści pod wyszukiwarkę. Zasad tworzenia jest równie prosta jak wyszukiwanie samych słów:
– krótkie zdania,
– maksymalnie rzeczowy ton i najważniejsze informacje,
– bez zbędnych ozdobników,
– frazy w większości powinny być w formie mianownika, gdyż tak często wpisuje się je w okno wyszukiwarki,
– równie ważna jest jakość treści, jak ilość fraz wplecionych w konkretny tekst.
Nie warto jednak na dłuższą metę robić tego samodzielnie, nie posiadając profesjonalnych umiejętności oraz wiedzy. Amatorskie pozycjonowanie jest jak najbardziej możliwe jednak w dłuższej perspektywie może dać odwrotny efekt odzamieżonego. To zlecenie specjalistom branży SEO jest w stanie przynieść długotrwałe efekty.
Ładne i dopasowane
Nic tak nie irytuje jak przerost formy nad treścią, złe przedstawienie, nieczytelność i nadmiar ozdobników wydłużających czytanie tekstu. Internet lubi szybkość. Użytkownik sieci chce szybko otrzymać informacje. Czytając skacze wzrokiem po tekście. To nie jest powieść tylko oferta i informacje o jej szczegółach. Optymalizując treści i grafikę na stronie także wspomagamy pozycjonowanie naszej domeny.
Baza linków
Jedną z tajemnic powodzenia pozycjonowania jest także umiejętne dysponowanie i pozyskiwanie linków zewnętrznych dla swojej domeny. Google „nie akceptuje” sztucznych, kupionych, czy też automatycznie generowanych odnośników. Za takie zabiegi grozi nałożenie filtra, czyli spadek w pozycji wyszukiwarki. Im więcej linków z dobrych źródeł, tym lepiej wiedzie się naszej domenie w rankingach Google. Branża SEO niewątpliwie opracowała już do perfekcji ten czasochłonny proces, więc o ile nie mamy dużej ilości czasu i chęci, nie decydujmy się na korzystanie ze skrótów, które mogą jedynie popsuć opinię o naszej firmie.
Dziękujemy firmie NPROFIT za doradztwo w przygotowaniu tego artykułu.