Zaplecze pod pozycjonowanie

Zaplecze SEO to termin, który dla osób związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych jest oczywisty. Jednak dla wielu przedsiębiorców może okazać się nie do końca zrozumiały. Czym jest zaplecze SEO i na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu? Odpowiedzi między innymi na te pytania zostały zawarte w poniższym tekście.

Pozycjonowanie stron internetowych a zaplecze SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który jest rozciągnięty w czasie. Składają się na niego pojedyncze działania, mające dać finalny rezultat w postaci poprawy pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jednym z istotniejszych elementów pozycjonowania jest tworzenie zaplecza SEO, najlepiej rozbudowanego, które pozwoli na pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących do pozycjonowanej strony. 

Algorytm wyszukiwarki, którym posługują się roboty skanujące zawartość witryn w celu tworzenia rankingu stron, składa się z bardzo wielu czynników. Jednym z tych istotniejszych (jak przynajmniej pokazuje dotychczasowa praktyka pozycjonerów) są odnośniki prowadzące do strony. Wydaje się jednak, że coraz większe znaczenie ma nie tyle ilość linków, co ich jakość. 

Zaplecze SEO – co to takiego?

Zaplecze seo – zbiór stron internetowych, które są pod kontrolą pozycjonera i umożliwiają umieszczenie na nich odpowiedniej treści i linków pozycjonujących. Do zaplecza wlicza się również wykupione na stałe miejsca na linki na innych stronach WWW. Zaplecze powinno być podstawowym narzędziem pozycjonera, co uniezależnia go od kaprysów systemów wymiany linków czy redaktorów katalogów internetowych. Dobre zaplecze powinno charakteryzować się:

  • dużą różnorodnością domen wchodzących w jego skład (od kilkunastu do kilkuset sztuk);
  • zróżnicowaniem serwerów (np.: Google rozpoznaje, kiedy domeny pochodzą z tego samego serwera i osłabia ich wpływ na jakość wspólnego pozycjonowania)
  • unikalną, najlepiej własną, treścią. Ze względu na to wszelkie kopie encyklopedii internetowych czy otwartego katalogu DMOZ stają się z czasem nieprzydatne w pozycjonowaniu, albo wyniki za ich pomocą uzyskiwane są słabsze od oczekiwanych.
  • odpowiednią ilością zaindeksowanych podstron, wysokim wskaźnikiem PR i częstymi wizytami robota.

Sukces w postaci poprawy widoczności pozycjonowanej strony internetowej można uzyskać wyłącznie dzięki rozbudowanemu zapleczu SEO dobrej jakości. Budowa zaplecza seo opartego o jedną domenę raczej nie przyniesie pożądanych rezultatów, a wręcz przeciwnie – można znacznie zaszkodzić pozycjonowanej stronie.

O czym pamiętać tworząc zaplecze SEO dla strony internetowej?

Tworzenie zaplecza SEO wymaga wiedzy i doświadczenia. Jest kilka zasad, którymi warto się kierować, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Im lepszej jakości będą strony zapleczowe, tym większe uznanie zdobędą zarówno w oczach użytkowników, jak wśród robotów wyszukiwarki. 

Pierwsza rzecz, którą warto zrobić, kiedy planowana jest budowa zaplecza seo, czy planując rozbudowę zaplecza pod pozycjonowanie strony internetowej, to ustalenie tematyki wokół której mają oscylować publikowane wpisy. Warto zwrócić uwagę na to, aby tematyka stron zapleczowych była powiązana z ofertą umieszczoną na stronie docelowej. Jeżeli prowadzisz zakład szewski, to na stronach zapleczowych możesz umieszczać wpisy dotyczące tematyki obuwniczej. Nie musisz jednak ograniczać się do porad dotyczących tego, jak naprawiać buty – możesz zamieścić wpisy np. dotyczące pielęgnacji obuwia.

Kolejna sprawa, to zaplanowanie wpisów. Jeżeli chcesz, aby miały pozytywny wpływ na pozycje strony docelowej w wynikach wyszukiwania, to zadbaj o to, aby zawrzeć w nich słowa kluczowe istotne z punktu widzenia prowadzonej przez Ciebie działalności. Nie zapomnij także o odpowiedniej optymalizacji tych serwisów.

Treści na strony zapleczowe – dlaczego wartościowy content jest tak ważny?

Nie sztuką jest umieścić na stronach zapleczowych jakąkolwiek treść. Takie praktyki jednak nie przełożą się na sukces w pozycjonowaniu. Google zwraca coraz częściej uwagę na jakość publikowanych treści. Strona będzie wartościowa, jeżeli publikowane artykuły będą wartościowe dla użytkownika. Wpisy na stronach zapleczowych o niskiej jakości, które będą przesycona słowami kluczowymi nie przełożą się na mocne linki prowadzące do witryny.

Co zatem zrobić, aby content publikowany na stronach zapleczowych miał szansę zainteresować przeciętnego użytkownika? Postaw się na miejscu potencjalnego klienta i zastanów się przez chwilę nad tym, jakich informacji może poszukiwać w sieci. Dobrym pomysłem może być tworzenie poradników, zestawień najpopularniejszych produktów na określoną okazję (np. TOP 5 pomysłów na prezent dla chłopaka) czy recenzji poszczególnych elementów firmowej oferty. Pamiętaj o tym, aby treści zamieszczane na stronach zapleczowych były powiązane tematycznie z contentem na stronie docelowej.

Budowa zaplecza seo – jak wybrać odpowiednią domenę dla stron zapleczowych?

Nie tylko wartościowe treści czy zróżnicowanie serwerów, na których będą umieszczone poszczególne witryny mają znaczenie, jeśli w grę wchodzi tworzenie zaplecza seo pod pozycjonowanie i jeśli zależy nam na wysokiej jakości. Istotnym elementem jest także dobór odpowiednich domen. Postaraj się tak dobierać domeny, aby znalazły się wśród nich zarówno domeny nowe (które wcześniej nie były rejestrowane), a także domeny z historią (zwróć jednak uwagę na to, aby była to historia dobra). Jest wiele narzędzi, dzięki którym sprawdzisz kondycję poszczególnej domeny, dzięki nim dowiesz się między innymi tego, jaki jest wiek domeny, jaki ma profil linków przychodzących, jak wygląda dywersyfikacja anchorów wśród linków prowadzących do domeny, a także jak kształtuje się jej dotychczasowa historia.

Zaplecze SEO – jakie może przynieść korzyści?

Odpowiednio zaprojektowane zaplecze SEO jest niezwykle istotne dla przeprowadzenia skutecznej strategii pozycjonowania. Powinno być maksymalnie rozbudowane, z uwzględnieniem dużej różnorodności domen zamieszczanych na różnych serwerach. Nie można zapominać także o wartościowym contencie. To właśnie do jakości serwisów, z których pochodzą linki prowadzące do konkretnej strony, roboty wyszukiwarki przywiązują coraz większą uwagę. Sama ilość linków nie jest już tak istotna, jak kiedyś. Prawidłowo zaprojektowane zaplecze przyczyni się do wzrostu widoczności strony. Pomoże osiągnąć wyższe pozycje na frazy kluczowe. Może być wykorzystane jako sposób promowania fraz z tzw. długiego ogona.

Praktycznie nie ma możliwości sprawdzenia, jakim zapleczem dysponuje dana firma. Większość firm pozycjonujących ukrywa swoje zaplecza w obawie przed działaniami konkurencji.

Zaplecze pozycjonerskie w angielskim środowisku SEO nazywa się buffer sites.

Użytkownicy trafili tutaj szukając: zaplecze pod pozycjonowanie