W marketingu internetowym negatywny retargeting/remarketing to działanie polegające na wykluczeniu danego użytkownika z kampanii. Takim użytkownikiem, którego chcemy wykluczyć z kampanii może być klient, który właśnie dokonał zakupu w naszym sklepie, więc dalsze atakowanie go reklamą z naszego sklepu internetowego z pokazywaniem kupionego produktu nie ma sensu (chyba że to produkt kupowany cyklicznie). Najczęściej klientów świeżo po zakupie wyklucza się z kampanii czasowo lub też wyklucza całkowicie (jeśli zakup jest raz na bardzo długi czas). Możemy również chcieć wykluczyć użytkownika, który już wcześniej odwiedził naszą stronę internetową zapisał się na newsletter czy zainstalował aplikację – taką strategię stosuje się w przypadku chęci zdobycia dużego zasięgu unikalnych użytkowników i nie ma potrzeby ponownego przyprowadzania użytkownika na stronę i ponoszenia kosztów takiej reklamy.
Google Adwords pozwala na wykluczanie z emisji reklam użytkowników zebranych w dowolnej liście remarketingowej. Z kolei wszystkie wiodące systemu remarketingu dynamicznego również wygasają emisję reklamy (czyli stosuje przez pewien czas negatywny retargeting) wobec użytkowników, którzy dokonali zakupu lub pożądanej akcji na stronie (np. zapis na newsletter).