Aukcja drugiej ceny lub aukcja Vickrey’a

(ang. second big auction, Vickrey’s auction) To podstawowy model licytacji odsłony reklamy w modelu RTB, w której zwycięzca płaci za wyświetlenie reklamy nie najwyższą zaproponowaną przez siebie stawkę ale stawkę identyczną jak drugi w kolejce licytujący powiększoną o 1 cent (pierwotnie w aukcji Vickrey’a kupuje się za dokładnie taką cenę, jaką wylicytował drugi w kolejce). Ważne jest równie to, że pozostali licytujący nie znają stawek zaproponowanych przez pozostałych. Tajność stawek konkurentów powoduje, że uczestnicy licytacji zamiast podawać minimalną stawkę, podają jej realną maksymalną wartość, jaką są w stanie zapłacić za emisję reklamy temu konkretnemu użytkownikowi. Im większą posiadają o nim wiedzę i jest on dla reklamodawcy cenniejszy, tym ta stawka jest wyższa. Gdyby nie zastosowano takiego typu aukcji w licytacji odsłony w RTB, zapewne stawki CPM byłyby bardzo niskie i nieopłacalne z punktu widzenia wydawcy.

 

Źródło: programmatic.pl

Użytkownicy trafili tutaj szukając: aukcja drugiej ceny, aukcje drugiej ceny vickrey i inne, Niskie Ceny SEO

Post navigation