WAU lub Weekly Active Users

(ang. – ilość aktywnych użytkowników tygodniowo) WAU określa ilu użytkowników naszej aplikacji lub strony internetowej jest aktywnych w ciągu tygodnia czyli odwiedza daną stronę lub używa danej aplikacji.

Przykładem WAU jest np. statystyka średniej dziennej ilości użytkowników Youtube czy aplikacji Facebooka w ciągu 7 dni. WAU pomaga oszacować tygodniowy zasięg kampanii reklamowych kupowanych w modelu flat fee (np. opłata za tydzień). Należy pamiętać, że tygodniowych zasięgów nie można sumować aby otrzymać zasięg miesięczny ani dzielić, aby otrzymać zasięg dzienny! Przykład: jeśli mamy 1000 aktywnych użytkowników dziennie w aplikacji, nie oznacza, że w ciągu tygodnia mamy ich 7000 czy 30 000 miesięcznie. Raczej będą to odpowiednio liczby 3 000 tygodniowo i 10 000 miesięcznie (wszystko zależy od zaangażowania i częstotliwości korzystania ze strony lub aplikacji). Podobną miarą jest MAU (Monthly Active Users) i DAU (Daily Active Users).