Ile kosztuje kampania w Google Adwords?

Kampanie Google AdWords, czyli płatne reklamy, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google to bardzo popularne rozwiązanie ze względu na ich zasięg (97% polskich internautów odwiedza wyszukiwarkę Google przynajmniej raz w miesiącu), ich skuteczność oraz wszechstronność. To sposób na zwiększenie widoczności witryny internetowej i skuteczne pozyskiwanie klientów. Jakie są jego wady i zalety?

Reklamy PPC (Pay Per Click), czyli za kliknięcie umożliwiają precyzyjne dotarcie do użytkowników bezpośrednio zainteresowanymi konkretnymi usługami lub produktami. Zaletą kampanii są przede wszystkim różne możliwości konfiguracji. Sponsorowane linki mogą wyświetlać się zarówno na głównej stronie wyników wyszukiwania, jak również w serwisach bazujących na silniku Google (onet.pl, gazeta.pl. interia.pl). Reklama może być również emitowana na urządzeniach mobilnych, a także na YouTube. Kampanie AdWords są cenione za łatwą obsługę oraz możliwość konfiguracji ustawień w dowolnym momencie.

Ile kosztuje obsługa kampanii AdWords?

Teoretycznie nie ma ani dolnej ani górnej granicy budżetu. Reklama wyświetla się do momentu wyczerpania środków na koncie reklamowym a kampanię możemy rozpocząć nawet od 100 zł, które wystarczy na kilkadziesiąt lub więcej kliknięć (w zależności od branży i konkurencyjności). Cena za kliknięcie zaczyna się już od ok. 0,1 zł, ale może również się aż kilka-kilkanaście złotych w przypadku dużej konkurencji. W każdej chwili można wznowić kampanie AdWords lub też zakończyć ich emisję. To od reklamodawców zależy, ile chcą przeznaczyć na pozyskanie klientów w skali miesiąca lub kwartału. Można zacząć od mniejszych kwot, a z czasem zwiększać budżet.

Realizację płatnych reklam dobrze jest powierzyć profesjonalnym agencjom, które na bieżąco będą monitorowały skuteczność działań i zoptymalizują budżet reklamowy. Bez doświadczenia można popełnić wiele błędów. Źle dobrane frazy kluczowe, nieciekawe grafiki, mało angażujące treści reklam – to tylko niektóre z czynników, które wpływają na powodzenie kampanii. Agencje proponują różne sposoby rozliczeń. Do najpopularniejszych zalicza się model Flat Fee, czyli stałą prowizję za prowadzenie kampanii – z reguły wynosi ona około 15%. Można zdecydować się również na wariant Succes Fee, czyli prowizje od wygenerowanego dochodu. Niektóre firmy marketingowe rozliczają się za pozyskanie leada.

Skorzystaj z kalkulatora i sprawdź ile będą kosztować kampanie Adwords.