Marketing internetowy dla małej firmy w 3 prostych krokach

Marketing internetowy dla małej firmyPosiadasz firmę, która do tej pory działała tylko w realu i nie reklamowała się w Internecie lub założyłeś właśnie firmę, która będzie prowadzić swoją działalność tylko w Sieci? Czas, aby potencjalni klienci dowiedzieli się o niej. Niestety bez nakładów na reklamę, praktycznie nikt nie dowie się o istnieniu naszej firmy.

Jak wiadomo, na początku działania firmy nie ma dużych środków na reklamę, a często brakuje też wiedzy o reklamie w sieci. Stąd najlepiej zacząć od rzeczy najprostszych i najtańszych, aby w miarę rozwoju firmy zwiększać budżet marketingowy i nakład pracy w reklamę.

Google to podstawa – obecnie 97% internautów w Polsce używa na codzień wyszukiwarki Google szukając rozwiązań swoich problemów, którymi mogą być Twoje lub konkurencyjne produkty i usługi. Stąd grzechem byłoby tam nie być.

Zacznij od przygotowania bezpłatnej wizytówki firmy w Google Moja Firma. Wtedy użytkownicy szukający Twojej firmy w okolicy, mogą zobaczyć Twój adres, logotyp, godziny otwarcia, numer telefonu czy adres strony internetowej oraz wyznaczyć prosty dojazd do firmy. Dobrze przygotowana wizytówka – uzupełniona o maksymalnie dużą ilość informacji – jest darmową i najszybszą promocją firmy w Google. Wystarczy wejść tutaj: https://www.google.pl/intl/pl/business/, kliknąć w Zacznij teraz i postępować według wskazówek.

Reklamy w Google Adwords – reklamy te pojawiają się jako pierwsze i ostatnie pozycje w wynikach wyszukiwania Google na zapytania zadane przez użytkowników. Rozliczane są za kliknięcie w reklamę – wyświetlenia są darmowe! Wystarczy wejść na stronę https://adwords.google.com/, założyć konto, ustawić formę płatności (przedpłata na konto lub płatność kartą płatniczą) oraz wymyślić 3-linijkowy tekst reklamowy, podać adres strony internetowej, ustawić maksymalną stawkę za kliknięcie (na początek kilkadziesiąt groszy a w miarę rozwijania kampanii można ją zwiększać aby pokazywać reklamę na wyższych pozycjach) oraz maksymalny budżet dzienny i wpisać słowa kluczowe, na jakie chcemy aby wyświetlała się nasza reklama (nazwy produktów i usług oferowanych przez naszą firmę). Odtąd nasze reklamy mogą pojawiać się na wskazane przez nas zapytania. Tym sposobem zdobędziemy pierwszy ruch na naszą stronę i sprawdzimy jak sprzedają się nasze produkty. W późniejszym etapie można zacząć wyświetlać swoje reklamy na różnych stronach internetowych, które również emitują reklamy Google – już nie tylko tekstowe, ale również graficzne.

Facebook to nie tylko serwis społecznościowy ze śmiesznymi memami czy informacjami o naszych znajomych. To również kopalnia wiedzy o użytkownikach, którzy sami przez swoją aktywność na Facebooku (polubienie jakiegoś fanpage, komentarz do posta udostępnionego przez firmę lub znajomego, przeglądane przez nas strony) ujawniają swoje zainteresowania. Dzięki temu o użytkownikach FB wiadomo bardzo dużo, więc można targetować swoje reklamy dość dokładnie.
Aby to zrobić, udaj się tutaj: https://business.facebook.com, załóż konto reklamowe, ustaw formę płatności (karta płatnicza, Paypal) i możesz przystąpić do przygotowania swojej reklamy. Reklamować możesz post na swojej stronie firmowej (tzw. fanpage), możesz promować film (rozliczając się za oglądnięcie pierwszych 10 sekund filmu), zdjęcia produktów czy usług. Można płacić za kliknięcia, osiągnięty zasięg, zaangażowanie użytkowników (polubienia, udostępnienia lub komentarze pod postami), za pozyskany lead (dane osobowe potencjalnego klienta) czy sprzedaż (maksymalna stawka za dokonany przez użytkownika zakup). Możesz kierować reklamy do użytkowników według dokładnych danych demograficznych (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, pracy etc.), zainteresowania (a tych są setki a niektóre są bardzo szczegółowe), status rodzinny (np. single, żonaci/mężatki, z dziećmi lub bez, zaręczeni itp.). Wystarczy tylko dopasować swoją reklamę do odpowiedniej grupy naszych potencjalnych klientów.

Te 3 podstawowe sposoby reklamy są polecane na początek naszej przygody w Internecie. Wraz z rozwojem firmy można inwestować w kolejne kanały i sposoby pozyskiwania ruchu i sprzedaży w Internecie.

Artykuł powstał przy współpracy z ekspertem Agencji SEM Quality Media