Wyniki uzupełniające lub supplemental results

– rodzaj wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej Google, pochodzących z indeksu pomocniczego wyszukiwarki, które do 31 lipca 2007 roku były oznaczane obok linków napisem „Wyniki uzupełniające” (lub „Suplemental Results” w wersji angielskiej). Wyniki uzupełniające są zazwyczaj pokazywane pod „zwykłymi” wynikami.

Cały indeks Google jest podzielony na dwie części – indeks główny oraz indeks pomocniczy (uzupełniający). Indeks uzupełniający został wprowadzony do wyszukiwarki Google w 2003 roku. Miał za zadanie zwrócić dodatkowe wyniki dla zapytań, które zwracały niewielką ilość wyników z indeksu głównego oraz przetestować zmodyfikowane zasady indeksowania stron. Do indeksu uzupełniającego trafiały bowiem adresy z większą ilością parametrów, a witryny było dogłębnie indeksowane. Ponieważ nie było wiadomo, jak duży wpływ będą miały te strony na jakość zwracanych wyników, stąd zostały one oddzielone od zwykłych wyników przez zielony napis obok linka oraz pozycje pod „zwykłymi” wynikami.

Do indeksu uzupełniającego trafiają strony, które:

  • nie posiadają unikalnej treści (np. dana podstrona widnieje pod dwoma różnymi adresami – wtedy jedna strona należy do wyników uzupełniających);
  • nie mają interesującej według Google treści;
  • do których Google nie ma zaufania z różnych względów;
  • mają zmieniony adres, który obecnie wskazuje błąd 404 lub podstrony z wygasłych domen;
  • których adresy kierowały do treści a obecnie są przekierowaniami do innych stron (stara wersja strony jest pokazywana jako wynik uzupełniający)
  • wcześniejsze wersje podstron (jako wyniki uzupełniające mogą być pokazywane wcześniejsze wersje podstrony)
  • posiadają zbyt wiele zmiennych w adresie URL
  • posiadają podobne lub identyczne tagi META DESCRIPTION i META KEYWORDS oraz tytuł strony TITLE;
  • orphaned pages czyli strony do których obecnie nie linkują żadne inne strony, choć linkowały wcześniej (takie „samotne wyspy” w Internecie)
  • nie posiadają treści lub treść jest znikoma;
  • które zawierają podejrzane treści, np. zawierają dużą liczbę linków wychodzących, linkują do serwisów, które mają niski stopień zaufania w Google, zawierają elementy spamu (np. ukryte treści) etc.;
  • które notują zbyt szybki swój rozrost, np. setki tysięcy podstron dziennie;
  • posiadają niski wskaźnik PageRank (PR).

    (według oficjalnego stanowiska Google) – o obecności decyduje wskaźnik PR który zależy od czynników wymienionych powyżej.

    Aby sprawdzić ilość podstron Twojej witryny w wynikach uzupełniających wystarczyło wpisać poniższe zapytanie do wyszukiwarki Google (obecnie już ono nie działa):
    site:www.twoja-strona.pl *** -sjpked

    Aby uniknąć wpadnięcia w wyniki uzupełniające należy przestrzegać następujących zasad:

    Aby uwolnić się od suplemental results należy zadbać by:
    – na stronie znajdowała się unikalna treść – im jej więcej tym lepiej;
    – jak najwięcej stron linkowało do danej strony;
    – wewnętrzne linkowanie w obrębie witryny pozwalało na łatwe dotarcie do każdej podstrony;
    – adresy URL nie zawierały zbyt dużej ilości parametrów;
    – podstrony nie zawierały identycznych znaczników META DESCRIPTION i KEYWORDS oraz tytułu TITLE;
    – nie istniały duplikaty podstron pod różnymi adresami URL.

  • Użytkownicy trafili tutaj szukając: google indeks uzupełniajacy, google results podstrony