– rodzaj formy reklamowej, używanej w marketingu internetowym, a ostatnio w pozycjonowaniu, która ma formę strony internetowej zawierającej krótkie teksty (zazwyczaj artykuły), opisujące naszą działalność czy produkt, w treść których wplecione są linki do opisywanej oferty. Anchor linków (tekst klikalny) to zazwyczaj słowo kluczowe powiązane z naszą działalnością. To ukrywa przed czytelnikiem prawdziwy cel zamieszczonego artykułu i sprawia, że tekst wygląda na obiektywny opis oferty, co ma zachęcić do skorzystania z niej. Artykuł publikowany jest zazwyczaj na blogach, rozwiniętych katalogach stron (rzadko) itp. Jeśli jest do tego umieszczony na stronie osoby będącej autorytetem w danej dziedzinie lub w domenie budzącej zaufanie (edukacyjnej .edu lub rządowej .gov), może nieść dużą wartość.
Dotychczas w Polsce (do początku roku 2007) brak było powodzenia wśród tej formy reklamy. W związku jednak z działaniami wyszukiwarki Google przeciwko zaśmiecaniu i spamowaniu jej przez setki tysięcy katalogów opartych na skrypcie Qlweb (masowe bany dla takich stron oraz wzbogacenie zapisów regulaminu o zakaz stosowania takich praktyk), powodowało że polskie środowisko pozycjonerów przerzuciło się masowo na pressel pages tworzony w oparciu o skrypt blogowy WordPress.
Siła pozycjonowania tego typu zapleczem wiąże się z tym, że:
– publikowane artykuły mają sens (a nie tak jak generowane automatycznie zlepki liter czy słów w innych zapleczach),
– najważniejsze słowa kluczowe są anchorami linków prowadzących do stron oferentów,
– otoczenie linków powiązaną tematycznie treścią wzmacnia przekonanie wyszukiwarki Google o zgodności tematycznej linka z promowaną firmą,
– ilość linków na presell page zazwyczaj nie przekracza kilku, więc siła jednego linka jest duża,
– dostarcza naturalnego ruchu użytkowników na reklamowanej stronie, zainteresowanych ofertą,
Dobry presell page oprócz aspektu czysto pozycjonerskiego, powinien mieć również aspekt marketingowy. Tekst ma zapoznać klienta wstępnie z ofertą i zachęcić do najpierw do zaglądnięcia na stronę reklamodawcy, a potem do kupna.
Presell page nie ma swojego polskiego odpowiednika nazwy. Czasem potocznie nazywana jest precelkiem lub preclem.
Spis polskich stron typu presell page: http://spis.presellpage.pl/