Amplifying

(ang. wzmacnianie) – rodzaj marketingu internetowego polegającego na zachwalaniu swojej marki lub negatywnym opiniowaniu marki konkurenta na blogach, forach dyskusyjnych, w komentarzach, opiniach o produktach na profilach serwisów społecznościowych itp. Firma wykorzystująca amplifying zakłada fikcyjne profile w serwisach (na forach czy Facebooku) i zachwala swoje produkty lub zniechęca do produktów konkurencji wpisami udającymi opinie zwykłych użytkowników. W niektórych większych firmach dbających o dobre imię marki, amplifying jest częścią większej strategii marketingowej tej firmy. Bardzo mocna forma wywierania nacisku na zakup produktu, wręcz „naganianie” kupujących do zakupu nosi nazwę shillingu.

Taka forma marketingu wykorzystująca zaufanie internautów do prawdziwości wypowiedzi w Internecie uznawana jest za nieetyczną, jednakże z uwagi na swoją skuteczność jest niestety często wykorzystywana przez wiele dużych koncernów.

Użytkownicy trafili tutaj szukając: taka forma marketingu wykorzystująca zaufanie internautów do, amplifying pl

Post navigation