(ang. Scan Line Interleave – skanowanie linii z przeplotem oraz ang. Scalable Link Interface – skalowalny interfejs złącza) – technologia umożliwiająca łączenie ze sobą dwóch lub więcej kart graficznych, które ze sobą współpracują w celu zwiększenia wydajności komputera pod względem renderowania grafiki (obrazu). Użycie dwóch kart graficznych mogło prawie podwoić wydajność systemu (od 60 do 90%). Dwa identyczne akceleratory graficzne Voodoo 2 łączyło się ze sobą specjalnym kablem wewnątrz komputera. Pierwszy raz technologia SLI (ang. Scan Line Interleave – skanowanie linii z przeplotem) została użyta przez firmę 3dfx w 1998 roku – każda z kart generowała odpowiednie linie obrazu – parzyste lub nieparzyste.
Później NVIDIA w 2004 roku (po zakupie firmy 3dfx w 2000 roku) pokazała nową odmianę 2-Way SLI (ale o innym tłumaczeniu nazwy – ang. Scalable Link Interface – skalowalny interfejs złącza), w której dwie podobne lub identyczne karty z rodziny 6000, 7000 i 8000, korzystające z gniazda PCI Express łączy się ze sobą specjalnym mostkiem. Każda z kart generowała część obrazu (górną lub dolną). W kolejnych latach opracowano kolejne odmiany SLI, w których można było łączyć ze sobą 3 karty (3-Way SLI), 4 karty (4-Way SLI) oraz 2 karty dwurdzeniowe (czyli razem cztery rdzenie – Quad SLI).
Aby móc używać SLI, należy posiadać odpowiednio przystosowaną płytę główną oraz odpowiednie karty graficzne. Karty graficzne marki NVIDIA, które mogą pracować w trybie SLI, oznaczane są logotypem SLI Ready.