– urządzenie przeznaczone do gier komputerowych. Powstała w celu rozwinięcia gier telewizyjnych (gier wideo), oferujących możliwość uruchomienia jednej lub kilku zbliżonych do siebie gier. W przeciwieństwie do nich jest urządzeniem bardziej elastycznym, do którego gry wprowadzane są za pomocą specjalnych kasetek (ang. cartridge) lub płyt CD. Wyposażona jest w procesor, pamięć operacyjną, układy wejścia/wyjścia, a także wyspecjalizowane układy wspomagające tworzenie dźwięku oraz przyspieszające wyświetlanie obrazu; budowa wewnętrzna zbliżona jest do typowego zestawu komputerowego typu PC. Wprowadzane gry są produktami programistycznymi, składają się z ciągu instrukcji wykonywanych przez procesor. Sterowanie odbywa się za pomocą tzw. joypadów, istnieją również inne urządzenia dodatkowe – pistolety i kierownice. Dźwięk i obraz wyprowadzany jest na zewnątrz standardowymi złączami (typu cinch lub EURO) i może być odtwarzany na domowym sprzęcie wideo. Niezaprzeczalnym atutem konsoli jest ich relatywnie niska cena w stosunku do oferowanych możliwości dźwiękowych i graficznych, przewyższających znacznie parametry klasycznych zestawów komputerowych. Do czołowych producentów należy firma Nintendo (ich wyroby to np. Super Nintendo, Nintendo Game Boy, Nintendo 64), Sega (do ich produktów należą np.: Sega Megadrive, Sega Saturn), Microsoft (Xbox 360, Kinect) oraz Sony z konsolą Sony Playstation, będącą debiutem tej firmy na rynku rozrywki interaktywnej.
Użytkownicy trafili tutaj szukając: konsole do gier budowa, kinect słownik, konsola do gier informatyka, słownik kinect