Open Graph to protokół, sposób przekazywania informacji lub rodzaj bazy danych serwisów społecznościowych zawierającej informacje o powiązaniach pomiędzy użytkownikami danej społeczności lub serwis społecznościowego. W Open Graphie mogą być zawarte takie informacje jak:
- imię, nazwisko, płeć, wiek, zdjęcie i inne dane osobowe
- zainteresowania (np. lajki na Facebooku),
- wzajemne powiązania pomiędzy użytkownikami (ich wzajemne relacje, koligacje rodzinne, znajomości itp.)
- relacje pomiędzy użytkownikami a przedmiotami, np. osoba A lubi książkę X, osoba B lubi przepis kulinarny Y, osoba C kupiła produkt Z.
Open Graph może być zarówno wewnętrzną bazą danego serwisu nieudostępnianą na zewnątrz lub dostępną poprzez API (np. Facebook Open Graph) lub też informacje dotyczące powiązań mogą być przekazywane przy pomocy specjalnych metaznaczników umieszczanych wprost w kodzie źródłowym HTML strony. Znaczniki Open Graph mają postać:
<meta property="og:typ-informacji" content="Informacja" />
np.
<meta property="og:title" content="Kubuś Puchatek i przyjaciele" />
Termin Open Graph został spopularyzowany przez Facebooka na konferencji f8 w 2007 roku.
Przy użyciu API i Open Graph można tworzyć aplikacje i serwisy bazujące na powiązaniach użytkowników między sobą.
Więcej informacji o protokole Open Graph: http://ogp.me/
Więcej informacji o OpenGraph Facebooka: https://developers.facebook.com/docs/opengraph/
Użytkownicy trafili tutaj szukając: open graph produktu w sklepie, wzajemne powiązania, aplikacja open graph, open graph api, open graph facebook, znajomość open graph