Performance marketing lub Marketing efektywnościowy, reklama efektywnościowa

Performance marketing lub Marketing efektywnościowy, reklama efektywnościowa (źródło: sxc.hu)– model reklamy internetowej nastawiony na uzyskanie pożądanego efektu i rozliczany za realizację tego efektu, np. rejestracji użytkownika na stronie, dokonania zakupu, zapisania się na newsletter itp. Rzeczą charakterystyczną w marketingu efektywnościowym jest tzw. efektywnościowy model rozliczeń czyli rozliczenie za osiągniecie pożądanej akcji. Przykładowe modele rozliczeń w performance marketingu:

  • CPL (Cost Per Lead) – koszt za lead, np. zapis  do newslettera, rejestracja w serwisie itp.
  • CPA (Cost Per Action lub Cost per Acquisition) – koszt za akcję lub pozyskanie, np. rejestracja w serwisie, wysłanie zapytania o ofertę itp.
  • CPC (Cost Per Click) – koszt za kliknięcie
  • CPC (Cost Per Call) – koszt za połączenie
  • CPO (Cost Per Order) – koszt za złożenie zamówienia
  • CPS (Cost Per Sale) – koszt (prowizja) za sprzedaż
  • model hybrydowy czyli połączenie dwóch powyższych modeli, np. CPC+CPL, CPC+CPS, CPC+CPO itp.

Performance marketing może być prowadzony przy pomocy poniższych narzędzi reklamowych:

  • reklama typu display (reklama odsłonowa, bannerowa) rozliczana w modelu efektywnościowym a nie CPM,
  • programy afiliacyjne (marketing afiliacyjny) i programy partnerskie,
  • e-mail marketing czyli wysyłanie mailingów rozliczanych w modelu efektywnościowym a nie w modelu CPM (koszt za 1000 wysłanych maili),
  • retargeting (remarketing), retargeting dynamiczny itp.
  • kupony rabatowe i systemy typu Cashback (np. Payback),
  • porównywarki cen,
  • pasaże handlowe i portale zakupowe,
  • social media marketing (SMM) – marketing w portalach społecznościowych,
  • kampanie SEM – linki sponsorowane w modelu CPC, np. Google Adwords, OnetBoksy itp.
  • mobile marketing – marketing na urządzeniach mobilnych rozliczany w modelu efektywnościowym

Firmy oferujące marketing efektywnościowy w Polsce:

Użytkownicy trafili tutaj szukając: performance marketing, marketing efektywnościowy, model raya reklama, reklama efektywnościowa, reklama internetowa performance, model raya cpa reklama, reklama efektywnościowa definicja, marketing cost per sale, koszt cpc w polsce marketing, cpo cost per order marketing