Retargeting lub remarketing

Retargeting/remarketingRetargeting lub remarketing to forma reklamy internetowej polegająca na docieraniu z przekazem reklamowym do internautów, którzy już wcześniej odwiedzili naszą witrynę. Dzięki remarketingowi można dotrzeć do użytkowników, którzy podczas ostatniej wizyty na stronie nie dokonali zakupu lub pożądanej przez właściciela strony innej akcji (np. zapisanie się na newsletter itp.)

Jak działa remarketing krok po kroku:

  1. Użytkownik, który odwiedził naszą witrynę, dzięki specjalnemu skryptowi umieszczonemu na witrynie jest oznaczany przy pomocy ciasteczka. Każdy z takich użytkowników trafia na tzw. listę remarketingową.
  2. Następnie przy pomocy narzędzia reklamowego, który obsługuje remarketing (np. Google Adwords, reklama w modelu RTB, programy afiliacyjne lub inne) wyświetlamy znanemu nam i obecnemu na liście retargetingowej użytkownikowi reklamę prowadzącą do naszej strony, licząc na to, że użytkownik tym razem wykona na stronie pożądaną przez nas akcję.

Zalety retargetingu:

  • zwiększenie skuteczności reklamy przez docieranie do potencjalnych klientów, którzy już co najmniej raz odwiedzili naszą witrynę,
  • lepsze parametry kampanii reklamowej (np. CTR czy współczynnik konwersji)
  • możliwość segmentowania (dzielenia) użytkowników na grupy i kierowania do każdej z grup innego, osobnego przekazu reklamowego, np.
    • ze względu na czas, np. użytkownicy, którzy nie odwiedzali naszej witryny od zadanego okresu czasu, użytkownicy którzy odwiedzili witrynę wczoraj
    • ze względu na dotychczasowe zachowanie użytkownika na stronie, np. użytkownik, który porzucił koszyk w sklepie, użytkownik który zapisał się na newsletter, użytkownik który dokonał już zakupu w sklepie
    • ze względu na oglądaną zawartość strony, np. użytkownik który oglądał daną podstronę (np. konkretny produkt, kategorię produktów w sklepie, określony artykuł, podstronę z danymi kontaktowymi firmy itp.)
  • zmniejszenie kosztów pozyskania sprzedaży – łatwiej sprzedać coś dotychczasowemu klientowi lub użytkownikowi niż pozyskanie i przekonanie nowego do zakupu. Poza tym kampanie remarketingowe są zazwyczaj tańsze od kampanii targetowanych lub kampanii bez retargetingu.
  • możliwość wyświetlania reklam dla nowych użytkowników, którzy nie wizytowali dotychczas naszej witryny (przez używanie listy remarketingowej jako listy ograniczającej wyświetlanie reklamy już znanym nam użytkownikom) – bardzo dobry sposób na zbudowanie szerokiego zasięgu na witrynie.

 

Użytkownicy trafili tutaj szukając: retargeting, zalety retargetingu, retargeting co to, retargeting definicja, retargeting a remarketing, retargeting zalety, koszt retargeting, kampanie rtb a remarketing, retargeting co to jest, co to jest rtb