Banner

– statyczny lub animowany obrazek mający na celu zareklamować jakiś produkt lub witrynę itp. Banery pełnią funkcję plakatów i tablic reklamowych w Internecie. Standardowy banner jest plikiem graficznym GIF. Ma kształt podłużnego paska o wymiarach 400×50 lub 468×60 punktów i zajmuje nie więcej niż 20-30 KB. Najczęściej znajduje się u góry strony, rzadziej na dole. Pojawiające się na nim informacje mają nie tylko zachęcić internautów do zainteresowania się prezentowanym produktem lub usługą, ale i zmusić go do odwiedzenia reklamowanej strony.
W ostatnim czasie najczęściej banner łudząco przypomina okno dialogowe z przyciskiem OK, Szukaj lub podobnym, co sprawia, że użytkownicy bezmyślnie próbują zatwierdzić owe „okno” klikając przycisk, jednocześnie klikając w reklamę.
W Sieci nie brakuje serwisów i programów służących do tworzenia guzików i bannerów reklamowych. Warte obejrzenia są kreatory on-line, tj. Animation Online (www.animationline.com) czy MediaBuilder (www.mediabuilder.com/abm.html/). Wystarczy bowiem, że wybierzesz kilka opcji i wpiszesz tekst, który ma pojawić się na reklamie, by komputer zrobił za ciebie całkiem ładny, animowany banner. Co ważniejsze, usługa ta jest darmowa i nie wymaga znajomości podstaw grafiki komputerowej. Bardziej zaawansowani powinni skorzystać z programików służących do tworzenia guzików reklamowych. Jednym z najprostszych jest z pewnością Button Studio 1.42 firmy Interkodex (www.interkodex.com). Dzięki niemu zbudujesz prosty, pozbawiony animacji guzik, wykonując kilka ruchów mychą. Osoby zainteresowane tworzeniem bardziej skomplikowanych bannerów powinny zaopatrzyć się w programy GIF Animator  lub Jasc Animation Shop 2. To prawdziwe kombajny graficzne, na których pracują profesjonaliści.

Post navigation