– reklamy typu
PPC (Pay Per Click) w postaci boksu reklamowego. Boksy te wyświetlają się tym użytkownikom, którzy wpiszą wybrane przez reklamodawcę słowa lub frazy w wyszukiwarce internetowej OnetSzukaj. Dzięki temu reklamodawca może trafić ze swoją reklamą bezpośrednio do klientów, którzy szukają jego produktów lub usług. Boksy są wyświetlane również użytkownikom serwisu OnetKatalog w serwisach tematycznych portalu Onet.pl oraz poza portalem, na stronach partnerskich webmasterów, którzy zgodzili się na udostępnienie miejsca reklamowego na swoich witrynach. Boksy mają wymiary ok. 195×70 pikseli i zawierają tytuł, dwa wiersze tekstu oraz adres (URL) promowanego serwisu.
Krótka prezentacja krok po kroku jak stworzyć kampanię OnetBoksów i utworzyć boks reklamowy:
Cechy OnetBoksów:
- metoda rozliczenia za reklamę – model PPC (Pay Per Click) – reklamodawca płaci za każde kliknięcie w boks i przejście internauty do docelowej strony reklamodawcy;
- boksy pojawiają się w wyszukiwarce internetowej po wpisaniu przez użytkownika słów kluczowych a wybranych przez reklamodawcę lub na stronach internetowych powiązanych tematycznie z wybranymi przez reklamodawcę słowami kluczowymi;
- możliwość kierowania reklam do użytkowników z określonych rejonów Polski (usługa oparta na geolokalizacji);
- ustalanie dziennego limitu kwoty wydanej na kampanię;
- ustalanie pozycji boksu na podstawie dwóch kryteriów – maksymalnej ceny za kliknięcie (maksymalne CPC) oraz skuteczności reklamy (współczynnik klikalności – CTR);
- możliwość doładowywania konta za pomocą przelewów, karty kredytowej;
- ręczna moderacja boksów pod kątem zgodności z regulaminem i wytycznymi;
- normalizacja słów kluczowych tzn. usuwane są z nich znaki interpunkcyjne, niepotrzebne spacje, znaki specjalne, utożsamiane są duże i małe litery, polskie „ogonki” są usuwane (tzn. ą=>a, ż=>z itd.);
- istnieje możliwość uruchomienia kilku boksów wyświetlających się przy tym samym haśle – jedno hasło może być powiązane z wieloma boksami jednego reklamodawcy;
- rodzaje dopasowania haseł:
reklama = dopasowanie ogólne (boks pojawi się po wpisaniu przez internautę słowa kluczowego „reklama” oraz innych mu towarzyszących);
[reklama] = dopasowanie dokładne (boks pojawi się po wpisaniu przez internautę tylko słowa „reklama”)
„marketing internetowy” = dopasowanie frazy (boks pojawi się po wpisaniu przez internautę frazy „marketing internetowy”);
-banner = dopasowanie wykluczające (boks nie pojawi się gdy internauta użyje słowa kluczowego „banner” wraz z innym wyrazem, dla którego boks powinien się pojawić); - możliwość wyświetlania boksu nad wynikami wyszukiwarki w postaci linku sponsorowanego – jest dostępna dla dwóch pierwszych boksów, które mają wysoki CTR i wysoki maksymalny CPC;
- minimalny CPC obecnie w promocji wynosi 0,05 zł;
- możliwość wykupienia pakietów, które zazwyczaj zawierają dodatkowe darmowe punkty na promocję;
- program partnerski dla webmasterów – OnetKontekst – właściciele stron, którzy umieszczą reklamę na swojej stronie, otrzymują prowizję za każde kliknięcie internauty w boks.
Serwis OnetBoksy: http://boksy.onet.pl/