Targeted traffic lub ruch targetowany

– w marketingu określeniem ruch stargetowany oznacza ogół odbiorców naszych reklam, którzy mogą być zainteresowani naszymi produktami lub usługami, są więc naszymi potencjalnymi klientami. Zazwyczaj bowiem reklamę kieruje się do tych, którzy w rzeczywisty sposób mogą zainteresować się ofertą. Dobry menager marketingu poszukuje odpowiednią grupę docelową. Stąd producent części samochodowych powinien skierować swoją reklamę (targetować ją) np. do użytkowników wortalu motoryzacyjnego a nie do widowni strony ogólnotematycznej, jeśli liczy na duży odzew. Im grupa docelowa internautów bardziej dopasowana do naszej oferty, tym skuteczność kampanii będzie większa. Tak postępują więc najlepsi marketingowcy.
Czasem jednak zdarzają się nietrafione pomysły, źle wybrana grupa docelowa, zły target, co prowadzi do niskiej skuteczności kampanii reklamowej. Pewna firma produkująca laski dla osób w podeszłym wieku, przygotowała akcję pt. „Robimy najlepsze laski”, której podtekst erotyczny miał zwabić wielką rzeszę internautów na stronę producenta. Jednakże chwytne hasło ciekawiło bardziej młodzież lub osoby w średnim wieku poszukujące nagości, których raczej nie interesował zakup laski. Stąd target odbiorców reklamy był nietrafiony, chyba że miał zwabić widownię, zapaść mocno w świadomości, aby przypomnieć o sobie w podeszłym wieku, kiedy przyjdzie czas na zakup drewnianej podpory ;) Albo miał skłonić wnuczków do zakupu prezentu dla dziadka lub babci…
Dla spamerów wyszukiwarek internetowych określenie ruchu stagetowanego praktycznie nie istnieje. Ich celem jest zwabienie do siebie jak największej ilości osób, nieważne czym zainteresowanych. I tak pewien procent ofiar skusi się na ofertę…

Użytkownicy trafili tutaj szukając: stargetowany, stargetowany słownik, www i-slownik pl ruch-stargetowany