Reklama kontekstowa, reklama kontekstualna

– rodzaj reklamy internetowej polegającej na tym, że jej treść dostosowywana jest do kontekstu, do otaczającej ją treści. Jeśli więc dana strona internetowa opisuje hodowlę psów rasowych, to prawdopodobnie pojawiające reklamy będą dotyczyć np. karmy dla psów. Reklamą ta może być banner czy link tekstowy.
Bardzo popularną reklamą kontekstową są boksy sponsorowane i linki sponsorowane w wyszukiwarkach internetowych. Reklama dopasowywuje się zapytania użytkownika w wyszukiwarce internetowej i tworzy w ten sposób wyniki nieorganiczne.
Reklama kontekstowa rozliczana jest zazwyczaj w oparciu o model płatności CPC (Cost Per Click).

Przykładem reklamy kontekstowej w Polsce są linki sponsorowane lub boksy sponsorowane systemów Google AdWords, , RekS oraz reklamy serwowane przez systemy Google AdSense, OnetKontekst i AdKontekst oraz reklamy graficzne systemu OnetBanery.

Użytkownicy trafili tutaj szukając: kontekstualny, kontekstualna, kontekstowy czy kontekstualny, pamięć kontekstualna, kontekstualne słownik, kontekstualnośc, akontekstualnA, reklama kontekstualna, kontekstualizm co to, kontekstualna słownik