Sieć reklamowa (ad network)

Sieć reklamowa to firma lub podmiot, który zajmuje się sprzedażą i emisją reklam na podległych jej powierzchniach reklamowych witrynach (przy czym nie musi być właścicielem tych witryn – może wynajmować powierzchnię od wydawców i właścicieli tych stron). Sieć reklamowa dzięki obsłudze tej powierzchni pozwala na zarobek dla właściciela strony, pobierając za to odpowiednią prowizję lub dzieląc się z wydawcą zarobkiem w ustalonych proporcjach. Dzięki temu wydawca może zająć się rozwojem swojego serwisu zamiast zajmować się bezpośrednią sprzedażą reklam.

Sieć reklamowa w reklamie RTB łączy podaż (czyli wyświetlenia stron wydawców i właścicieli swoich stron internetowych) i popyt (czyli zamówienia na reklamy od reklamodawców), dodając do tego dane typu 3rd party data w celu lepszego targetowania czy optymalizacji wyświetlanych reklam.

Źródło: sociomantic.com