KPI lub Key Performance Indicator

KPI to różnego rodzaju miary i ich wartości określające cele i strategię kampanii reklamowych w Internecie. Marketerzy używają różnych KPI do tego, aby sprecyzować cele do osiągnięcia w kampanii a następnie, aby porównać realizację tych celów z założeniami.

W zależności do celów kampanii, mogą to być różne rodzaje miar będących KPI:

  • CTR czyli klikalność reklam
  • ROI czyli zwrot z inwestycji
  • określona ilość odsłon lub kliknięć w reklamę
  • dotarcie do określonej ilości użytkowników (zasięg reklamy)
  • ER czyli % zaangażowania w reklamę (np. w social media będą to polubienia, udostępnienia posta itp. zaś w reklamach Rich Media może to być ilość oglądnięć filmu, działań dokonanych na reklamie etc.)
  • CR czyli % konwersji w sklepie (zakup, rejestracja, zapis na newsletter)
  • kwota wygenerowanego przychodu, ilość zapisów na newsletter
  • % nowych klientów lub retencja dotychczasowych klientów (np. powtarzalność zakupów)
  • współczynnik odrzuceń (Bounce Rate), średni czas na stronie czy ilość odsłon na wizytę
  •  i wiele innych liczb bezwzględnych, procentów, miar itp.

Źródło: sociomantic.com