KPI to różnego rodzaju miary i ich wartości określające cele i strategię kampanii reklamowych w Internecie. Marketerzy używają różnych KPI do tego, aby sprecyzować cele do osiągnięcia w kampanii a następnie, aby porównać realizację tych celów z założeniami.
W zależności do celów kampanii, mogą to być różne rodzaje miar będących KPI:
- CTR czyli klikalność reklam
- ROI czyli zwrot z inwestycji
- określona ilość odsłon lub kliknięć w reklamę
- dotarcie do określonej ilości użytkowników (zasięg reklamy)
- ER czyli % zaangażowania w reklamę (np. w social media będą to polubienia, udostępnienia posta itp. zaś w reklamach Rich Media może to być ilość oglądnięć filmu, działań dokonanych na reklamie etc.)
- CR czyli % konwersji w sklepie (zakup, rejestracja, zapis na newsletter)
- kwota wygenerowanego przychodu, ilość zapisów na newsletter
- % nowych klientów lub retencja dotychczasowych klientów (np. powtarzalność zakupów)
- współczynnik odrzuceń (Bounce Rate), średni czas na stronie czy ilość odsłon na wizytę
- i wiele innych liczb bezwzględnych, procentów, miar itp.
Źródło: sociomantic.com