Viewability lub widzialność

Viewability to miara określająca jaki % odsłon reklamy znajdowało się w polu widzenia użytkownika (tj. było widocznych na ekranie), dzięki czemu użytkownik mógł zapoznać się z reklamą. Według zasad IAB, reklama może być uznana za widzialną, jeśli przynajmniej połowa jej powierzchni była widoczna przez minimum sekundę na ekranie urządzenia (monitora lub ekranu).

Określenie widzialności reklamy jest potrzebne choćby dlatego, że nie wszystkie reklamy po załadowaniu się strony są od razu widoczne na ekranie (np. znajdują się na dole strony, stąd strona wymaga przewinięcia do dołu celem zobaczenia reklamy). To, czy dana reklama miała być szansę zauważona przez użytkownika mierzy się kodami odsłon, które sprawdzają położenie reklam na stronie i czas emisji reklamy w widocznej na ekranie komputera lub smartfona części strony.

Niektóre sieci reklamowe rozróżniają wyświetlenia reklam na widzialne przez użytkownika (użytkownik miał je na ekranie) i te, które widzialne nie są (czyli znajdowały się poza ekranem). Odsłony widzialne oznacza się jako TrueView, zwykłe jako po prostu View.

Źródło: sociomantic.com

Użytkownicy trafili tutaj szukając: viewability, liczba odsłon definicja, co znaczy słowo viewability w reklamie, odslony stron www co to jest, vievability, viewability definicja, Viewability w marketingu definicja, viewable definicja