– algorytm i mechanizm oceny popularności i jakości stron internetowych dla potrzeb wyszukiwarek internetowych, opracowany przez grupę badaczy z Microsoftu. BrowseRank ma według ich zapewnień w przyszłości zatrząść wyszukiwarkowym światem. BrowseRank inspirowany jest współczynnikiem PageRank – czyli metodą oceny stron w skali od 1 do 10 stosowaną przez Google, która zależy od ilości i jakości linków prowadzących do ocenianej strony. Jak twierdzą badacze Microsoftu, algorytm PageRank posiada niedociągnięcia – łatwo można oszukać PageRank poprzez dodanie strony do farmy linków. PageRank nie pokazuje również jak długo użytkownik był na stronie, ani czy jej zawartość okazała się dla niego przydatna.
BrowseRank zamiast brać pod uwagę ilość linków prowadzących do strony (jak to robi PageRank), będzie rejestrował jak dużo czasu użytkownik poświęci na daną stronę. Innymi słowy – użytkownik zagłosuje na stronę ilością czasu jaki na niej spędzi. Czy BrowseRank okaże się lepszy od PageRank – dowiemy się w przyszłości.