– narzędzie w usłudze Google AdWords, które pozwala stosować słowo kluczowe wyszukiwane przez użytkownika jako cześć tekstu reklamowanego linku sponsorowanego. Jeśli użytkownik wpisze dane słowo kluczowe w wyszukiwarkę, to dzięki Keyword Insertion Tool wpisana przez niego fraza może pojawić się w treści linku sponsorowanego (o ile oczywiście na taką frazę ma się pojawić link). Dodanie poszukiwanego słowa kluczowego do treści reklamy powoduje pogrubienie go i lepszą widoczność wśród innych reklam, dzięki czemu wzrasta CTR tej reklamy.
Aby użyć narzędzia, należy zamiast części treści reklamy wpisać poniższy kod:
{keyword:Domyślny_tekst}
„Domyślny tekst” pojawi się, gdy wpisane przez użytkownika słowo kluczowe jest za długie aby zmieściło się w treści reklamy. W przeciwnym wypadku pojawi się fraza identyczna jak wpisana przez użytkownika.
Można dodatkowo sterować wielkością liter w KIT wpisując w kod wyraz „keyword” w odpowiedniej formie:
keyword
– „fraza użytkownika” – w tym przypadku fraza będzie pisana z małych literKeyword
– „Fraza użytkownika” – w tym przypadku fraza rozpocznie się z dużej literyKeyWord
– „Fraza Użytkownika” – w tym przypadku każdy wyraz we frazie będzie rozpoczynany z dużej litery