– wycena słów kluczowych do pozycjonowania to określenie ceny za pozycjonowanie strony na dane słowo kluczowe w wyszukiwarce internetowej. Wyceny mogą bardzo się różnić ze względu na trudność w pozycjonowaniu niektórych fraz. Im więcej jest wyników w wyszukiwarce i im więcej witryn jest pozycjonowanych na daną frazę tym trudniej jest uzyskać dobry wynik w wyszukiwarkach. Cena za słowo jest więc większa.
Każda firma zajmująca się SEO ma własne metody wyceny, które często opierają się na doświadczeniu jej specjalistów.
Istnieje kilka rodzajów wycen i płatności za pozycjonowanie:
– stały abonament za pracę nad pozycjonowaną stroną i wyższymi pozycjami w wyszukiwarce,
– rozliczenie za pozycje – po zmierzeniu średniej pozycji na daną frazę płaci się za zajęcie danej pozycji, np. za pierwszą pozycję, za pozycję od 2 do 10, od 11 do 20 i powyżej 20
– rozliczenie za ruch – płatność następuje za skierowanie każdego nowego użytkownika na pozycjonowaną stronę
– rozliczenie kombinowane – połączenie 2 różnych sposobów rozliczeń.
Stawki mogą się różnić w zależności od strony, frazy, branży, użytych technik itp. i tak:
– opłaty za ciągłe pozycjonowanie strony (abonament) mogą wynosić od kilkuset złotych do kilku lub nawet kilkunastu tysięcy miesięcznie,
– za wypozycjonowanie danej frazy można zapłacić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za miesiąc
– za skierowanie nowego użytkownika na stronę (płatność za ruch) można zapłacić od kilku groszy do nawet kilku złotych.