Double opt-in

– mechanizm zapisywania się na newsletter lub rejestracji w serwisie polegający na tym, że subskrypcja newslettera lub rejestracja w serwisie odbywają się w dwóch krokach: najpierw użytkownik wpisuje swój adres e-mail w formularz zapisywania się do newslettera lub formularz zakładania konta, a następnie otrzymuje weryfikacyjny link na podane konto e-mail, w który musi kliknąć celem potwierdzenia danych. Taki dwuetapowy mechanizm uniemożliwia zapisanie do newslettera czy założenie konta w serwisie na osobę trzecią bez jej zgody i wiedzy. Dopóki link weryfikacyjny nie zostanie kliknięty, dopóty newsletter nie zostanie wysłany na podany adres e-mail lub konto w witrynie nie zostanie aktywowane. Często link weryfikacyjny wysyłany mailem ma ograniczoną ważność (np. 48h) po to, aby zminimalizować ryzyko nieświadomego uruchomienia konta lub subskrypcji przez użytkownika, którego e-mail został użyty (świadomy użytkownik tuż po założeniu konta lub zamówieniu subskrypcji klika w link od razu).

Użytkownicy trafili tutaj szukając: opt-in słownik, grupy dyskusyjne definicja