1. – funkcja autorespondera lub innego mechanizmu wysyłającego e-maile dla subskrybentów newslettera, umożliwiająca regularne wysyłanie subskrybentom kolejnych maili w zadanym czasie, który upłynął od rejestracji. Dzięki tej opcji możliwe jest tworzenie na przykład kursów e-mailowych w wielu częściach, których kolejne odcinki będą rozsyłane regularnie co tydzień do użytkowników rozpoczynając od ustalonej ilości dni, które upłynęły od daty zapisania się na newsletter lub listę subskrypcyjną.
2. – ostatni etap procesu sprzedaży, w którym sprzedawca sprawdza czy zamówi
one produkty zostały dostarczone zgodnie z życzeniem klienta
3. – kontynuacja – artykuł pojawiający się w prasie lub w Internecie jako następstwo opublikowanego wcześniej artykułu na ten sam temat. Follow-up jest często wykorzystywany przy rozległym temacie rozpisywanym w częściach będących kolejnymi artykułami na danym temat lub jako kolejny artykuł będący aktualizacją innego zdezaktualizowanego artykułu na ten sam temat. Follow-up często służy przywiązaniu czytelnika do określonego źródła wiedzy (np. bloga czy wydawanego regularnie czasopisma) przez dawkowanie wiedzy w wielu częściach.