Malvertising

Malvertising to rozprzestrzenianie złośliwego oprogramowania za pomocą reklam emitowanych w zaufanych i cenionych serwisach (np. na portalach). Zarażenie komputera lub telefonu wirusem lub trojanem może zarówno odbyć się na stronie docelowej po kliknięciu w reklamę, jak i w niektórych przypadkach przez załadowanie takiej reklamy. Generalnie sieci reklamowe czy portale sprawdzają reklamy i reklamowane serwisy pod względem obecności złośliwego oprogramowania i 99,9% reklam jest „czystych”, jednakże zdarza się niezmiernie rzadko, że program antywirusowy nie odnajdzie złośliwego oprogramowania i zostanie wyemitowana niebezpieczna reklama. W ostatnich latach malvertising jest szczególnie niebezpieczny dla urządzeń mobilnych, które często są niedostatecznie lub w ogóle zabezpieczone programem antywirusowym.

Pierwsze przypadki malvertisingu zanotowano na początku 2008 roku.

Najsłynniejsze przypadki malvertisingu w ostatnim czasie:

  • w styczniu 2016 roku Forbes opublikował za darmo zestawienie 30 Under 30, w którym prosił o wyłączenie oprogramowania blokującego reklamy (np. Adblock). Niestety na tej stronie po odblokowaniu reklam emitowana była reklama kierująca do złośliwego oprogramowania.
  • w sierpniu 2016 roku sieć reklamową Yahoo! wykorzystano do kampanii kierującej do strony zawierającej ransomware o nazwie CryptoWal.
  • w październiku 2016 roku znana gazeta Daily Mail również padła ofiarą tego zjawiska.
  • popularny serwis wideo DailyMotion emitował reklamy ze złośliwym oprogramowaniem.

Źródła: di.com.pl

Użytkownicy trafili tutaj szukając: wirus komputerowy i-slownik, www wirus konputerowy slownik pl