Według Raportu ze sklepów internetowych Shoper 2016/2017 aż 71% klientów zwraca uwagę na szybkość i formy dostawy (to tylko o 14% mniej niż zwraca uwagę na cenę). Na warunki zwrotu towaru zwraca 48% klientów sklepów zaś na sposoby płatności 38%. To oznacza, że nawet sklep z najlepszą ceną, bez dobrej logistyki może tracić dużą część klientów z powodu długiej dostawy lub braku ulubionej formy dostawy. Formy dostaw powinny być zróżnicowane, ponieważ różne są doświadczenia klienta w tym zakresie – ktoś ma za daleko na pocztę lub nie lubi stać w kolejce, jest w godzinach dostawy poza domem lub pracuje w nietypowych godzinach, ma pod miejscem pracy czy domu paczkomat.
Jednakże hitem roku 2017 jest nowa forma dostawy – same-day delivery czyli dostawa jeszcze tego samego dnia. Z takiej formy dostawy korzysta m.in. sklep ANSWEAR.com czy Amazon na rynku amerykańskim. Prognozuje się, taki typ dostawy będzie miał coraz większą liczbę zwolenników i będzie coraz ważniejszym argumentem dla klienta, aby wybrać konkretny sklep.
Właściciel e-commerce może sam zorganizować logistykę w swojej firmie czyli wyszukać i wynegocjować stawki z kilkoma dostawcami usług kurierskich (ale będzie mu ciężko wynegocjować niskie ceny na początku działania sklepy, gdy wolumen przeysłek jest nieznany lub niewielki), zorganizować proces pakowania i wysyłki produktów. Można również powierzyć kwestię logistyki firmie zewnętrznej, która nie tylko dostarczy tanią i zróżnicowaną usługę dostawy, ale może również wziąć na swoje barki magazynowanie, pakowanie i wysyłkę zamówień klientów wraz z opakowaniem i zabezpieczeniem zawartości paczki.
Jedną z takich firm jest www.riders.com.pl, która oferuje zarówno przesyłki miejskie w Warszawie (z dostawą nawet w 1,5h od nadania!), tradycyjne przesyłki kurierskie (z dostawą w 24h lub w wersji ekonomicznej w 48h), przesyłki międzynarodowe (przydatne w przypadku ekspansji międzynarodowej) oraz magazynowanie, pakowanie oraz wysyłkę zamówień.
Gdy mamy już zorganizowaną logistykę, możemy zająć się innymi aspektami prowadzenia sprzedaży internetowej – pozyskiwaniem dostawców produktów i poszerzaniem asortymentu, reklamą i marketingiem (który można powierzyć zaufanej agencji) a przede wszystkim sprzedażą.
Życzymy wysokich obrotów i sukcesów w prowadzeniu efektywnej sprzedaży w e-commerce!
Artykuł przygotowany przy współpracy z serwisem http://www.riders.com.pl