ROTOPO (Research Online, Test Offline, Purchase Online) – ROTOPO to rodzaj zachowania się kupującego polegający na poszukiwaniu informacji o produkcie, który ma zamiar kupić najpierw w Internecie, a następnie na oglądaniu lub testowaniu produktu w sklepie stacjonarnym a na końcu na zakupie tego produktu w Internecie. ROTOPO to połączenie zachowania o nazwie ROPO i odwróconego ROPO.
Przykładem może być zakup pralki. Najpierw klient szuka informacji o najlepszych lub spełniających jego oczekiwania markach i modelach pralek, porównuje ich ceny w sklepach internetowych lub porównywarkach, szuka opinii o produktach na forach, blogach i porównywarkach. Gdy już wie co ma kupić, udaje się do zwykłego sklepu i ogląda produkt na żywo, po czym kupuje ten produkt w Internecie (albo będąc jeszcze w tym sklepie stacjonarnym albo dopiero po powrocie do domu). Klient może kupić dany produkt w sklepie internetowym sklepu stacjonarnego, w, którym przebywa lub u innego sprzedawcy.