– technologia stosowana w kampaniach typu programmatic i RTB, która za pomocą specjalnego algorytmu wybiera te licytacje (bidy) odsłony reklamy, które mają największą szansę na wygraną. Chodzi o to, aby nie przetwarzać wszystkich aukcji (bidów), które wysyłają do serwera platformy SSP lub DSP, ale przetwarzać tylko te, które realnie mają szansę na wygraną. Dzięki temu koszt utrzymania systemu RTB maleje czas odpowiedzi serwerów SSP maleje. Jednocześnie koszt reklamy dla reklamodawców również maleje, ponieważ mniejsza ilość reklamodawców realnie branych pod uwagę przy licytacji (część z nich zostanie pominięta w rozważaniach przez algorytm SPO) powoduje uzyskanie niższych stawek CPM.
SPO lub Supply Path Optimization
-
Informatyk in DefinicjeReklama internetowa, SEO, SEM
Podobne posty
-
Header bidding
- technologia stosowana w reklamach programmatic i RTB, która ma za zadanie zmaksymalizować zysk wydawcy…
-
Delayed ad call
Co to jest Delayed ad call, do czego służy i jak działa?Read more →
-
Waterfall
Zobacz co to jest Waterfall i na czym polega.Read more →
Zostaw komentarz