(ang. Cost Per Action – koszt za akcję) – model reklamy internetowej, polegający na tym, że reklamodawca płaci nie za wyświetlenie reklamy, ale wyłącznie za każdą akcję dokonaną przez internautę, sprowokowaną przez tę właśnie reklamę i będącą celem tej reklamy (np. sprzedaż produktu, zapisanie się internauty do newslettera etc.). Dzięki temu reklamodawca płaci jedynie za to, co w rzeczywistości przyniosło mu zysk. Model ten jest bardzo podobny do modelu podobny do modelu CPS (Cost Per Sale), z tą różnicą, że tutaj akcją wymaganą ze strony reklamodawcy nie musi być akurat sprzedaż. Jest to najkorzystniejszy sposób rozliczenia za reklamę, ale niestety najrzadziej stosowany.
Użytkownicy trafili tutaj szukając: rozliczenie cpsCPA lub Cost Per Action, koszt za akcję
Podobne posty
-
PPG, Pay Per Glaze
Zobacz co to jest PPG, Pay Per Glaze i kiedy jest stosowany.Read more →
-
CPT lub Cost per Thousand
Czym jest CPT lub Cost per Thousand?Read more →
-
eCPA lub Effective CPA, efektywne CPA
Zobacz co to jest eCPA lub Effective CPA, efektywne CPA i jak się to liczy.Read…
Zostaw komentarz