Preferred Deal

Preferred deal to określenie stosowane w reklamie w modelu RTB. Jest to umowa między wydawcą lub właścicielem strony a platformą RTB (SSP lub DPS) na sprzedaż powierzchni reklamowej w stałej cenie. W normalnej sytuacji w RTB obowiązuje minimalna cena licytacji (tzw. price floor), wygrywa licytację ten, kto poda najwyższą cenę a końcowa cena to cena wyższa o cent od stawki wylicytowanej przez drugiego w kolejności licytującego. W przypadku preferred deal aukcja również następuje, aby wyłonić zwycięzcę, jednakże odsłona sprzedawana jest w stałej stawce równej stawce minimalnej lub innej wspólnie ustalonej). Najczęściej taka umowa wydawcy z platformą RTB ma najwyższy priorytet w licytacji i sprzedaży odsłony przez daną platformę RTB, choć zdarza się sytuacja odwrotna – że platforma RTB nie ma gwarancji dostępności powierzchni reklamowej w przypadku przelicytowania stawki przez innego reklamodawcę.

Źródło: sociomantic.comprogrammatic.pl

 

Post navigation