W Polskim internecie działa według różnych źródeł od 10 000 do nawet 20 000 sklepów internetowych. Aby nasz klient odnalazł nasz sklep internetowy wśród tysięcy innych, sklep ten musi się wyróżniać na wielu polach: oferty, ceny, form płatności czy logistyki (wyrażającej się w dużej i zróżnicowanej ofercie form dostawy zamówienia oraz szybkości wysyłki), wygody zakupów (np. przyjazna wersja mobilna) oraz marketingu (dotarciu do klienta wieloma kanałami których używa klient).
Według Raportu ze sklepów internetowych Shoper 2016/2017 aż 71% klientów zwraca uwagę na szybkość i formy dostawy (to tylko o 14% mniej niż zwraca uwagę na cenę). Na warunki zwrotu towaru zwraca 48% klientów sklepów zaś na sposoby płatności 38%. To oznacza, że nawet sklep z najlepszą ceną, bez dobrej logistyki może tracić dużą część klientów z powodu długiej dostawy lub braku ulubionej formy dostawy. Formy dostaw powinny być zróżnicowane, ponieważ różne są doświadczenia klienta w tym zakresie – ktoś ma za daleko na pocztę lub nie lubi stać w kolejce, jest w godzinach dostawy poza domem lub pracuje w nietypowych godzinach, ma pod miejscem pracy czy domu paczkomat.
Jednakże hitem roku 2017 jest nowa forma dostawy – same-day delivery czyli dostawa jeszcze tego samego dnia. Z takiej formy dostawy korzysta m.in. sklep ANSWEAR.com czy Amazon na rynku amerykańskim. Prognozuje się, taki typ dostawy będzie miał coraz większą liczbę zwolenników i będzie coraz ważniejszym argumentem dla klienta, aby wybrać konkretny sklep.
Właściciel e-commerce może sam zorganizować logistykę w swojej firmie czyli wyszukać i wynegocjować stawki z kilkoma dostawcami usług kurierskich (ale będzie mu ciężko wynegocjować niskie ceny na początku działania sklepy, gdy wolumen przeysłek jest nieznany lub niewielki), zorganizować proces pakowania i wysyłki produktów. Można również powierzyć kwestię logistyki firmie zewnętrznej, która nie tylko dostarczy tanią i zróżnicowaną usługę dostawy, ale może również wziąć na swoje barki magazynowanie, pakowanie i wysyłkę zamówień klientów wraz z opakowaniem i zabezpieczeniem zawartości paczki.
Jedną z takich firm jest www.riders.com.pl, która oferuje zarówno przesyłki miejskie w Warszawie (z dostawą nawet w 1,5h od nadania!), tradycyjne przesyłki kurierskie (z dostawą w 24h lub w wersji ekonomicznej w 48h), przesyłki międzynarodowe (przydatne w przypadku ekspansji międzynarodowej) oraz magazynowanie, pakowanie oraz wysyłkę zamówień.
Gdy mamy już zorganizowaną logistykę, możemy zająć się innymi aspektami prowadzenia sprzedaży internetowej – pozyskiwaniem dostawców produktów i poszerzaniem asortymentu, reklamą i marketingiem (który można powierzyć zaufanej agencji) a przede wszystkim sprzedażą.
Życzymy wysokich obrotów i sukcesów w prowadzeniu efektywnej sprzedaży w e-commerce!
Artykuł przygotowany przy współpracy z serwisem http://www.riders.com.pl