Optymalizacja strony internetowej – podstawy pozycjonowania

Każdy właściciel firmy marzy o dużym ruchu na swojej stronie internetowej. Niestety ten ruch nie bierze się z niczego – albo wynika z płatnych działań reklamowych w Internecie (np. Google Adwords), promocji w innych mediach (np. radio, TV, gazety), albo pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych. W kraju, w którym 97% użytkowników wykorzystuje wyszukiwarki internetowe do znalezienia firm czy usług, pozycjonowanie jest istnym must have dla większości (ale nie wszystkich) właścicieli stron www.

Pozycjonowanie strony to zakres działań, które mają na celu zdobycie jak największego ruchu z wyszukiwarek internetowych. Najczęściej o pozycjonowaniu myśli się jako o zdobyciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na popularne frazy, ale niekoniecznie jest to najlepsza strategia. Często lepiej zdobyć dobrą pozycję na większą ilość mniej obleganych, mniej popularnych, ale bardziej sprecyzowanych fraz, niż kilka najpopularniejszych.

Aby rozpocząć pozycjonowanie swojej witryny, należy skupić się na 3 głównych aspektach: optymalizacji strony, treści na stronie, pozyskaniu linków do strony. Taką strategię nazywamy strategią długiego ogona (long tail).
Optymalizacja strony to zwiększenie użyteczności strony dla użytkownika i przystosowanie strony dla potrzeb robotów indeksujących wyszukiwarki.

Elementy, na które należy zwrócić uwagę przy optymalizacji strony:

– umieszczenie na stronie własnych, oryginalnych treści, które zainteresują użytkowników, w wygodnej dla nich formie (np. podział na rozdziały, poprawność stylistyczna i gramatyczna, podkreślenie najważniejszych elementów tekstu, listy i wypunktowania, zawierające słowa kluczowe ważne z punktu widzenia biznesu);
– odpowiednie znaczniki META, czyli opisanie strony jej tytułem, skrótem informacji zawartych na stronie czy słowami kluczowymi w specjalnych znacznikach języka HTML;
– przyspieszenie i zmaksymalizowanie szybkości ładowania strony – strony, które długo się ładują, zajmują słabe pozycje w wyszukiwarce Google, a użytkownicy szybko rezygnują z poruszania się po nich;
– dostosowanie strony do różnych urządzeń – strona powinna dobrze działać i wyglądać zarówno na komputerze, na tablecie, jak i na smartfonie – strony niedostosowane do urządzeń mobilnych zajmują słabsze pozycje w wynikach wyszukiwania na tych urządzeniach. Najlepiej rozwiązać to stroną responsywną (RWD), czyli dopasowującą się do wielkości ekranu;
– techniczne aspekty strony: odpowiednia struktura strony, poprawny kod HTML, przyjazne i czytelne adresy podstron witryny, podpisy obrazków oraz inne elementy.
Optymalizacją strony często można zająć się samodzielnie (jeśli posiada się odpowiednio dostosowany CMS, np. WordPress – wtedy nie trzeba nawet zaglądać do kodu HTML strony) lub przy pomocy doświadczonej agencji (np. poznańskiej agencji SEO Adwhite), która podpowie jak zorganizować swoją witrynę, o jakie treści ją uzupełnić, poprawi kod lub techniczne elementy strony.

Więcej porad jak zoptymalizować witrynę, znajdziesz tutaj.

Użytkownicy trafili tutaj szukając: optymalizacja strony internetowej

Post navigation