(ang. – „smakowanie” nazwy domeny) – usługa, która umożliwia sprawdzenie atrakcyjności danej domeny oraz korzyści, jakie mogą płynąć z jej posiadania, jeszcze przed jej zakupem. Usługa pozwala na testowanie domeny przez 5 dni. W tym celu należy wybrać domenę oraz wnieść symboliczną opłatę u rejestratora, który oferuje DNT, a następnie umieścić na niej skrypt statystyk lub skierować do jednej z firm parkujących domeny i płacących za wyświetlane i klikane reklamy kontekstowe. Testowanie pozwala sprawdzić czy na domenie istnieje jakiś ruch. Jeśli wyniki testów nie są zadowalające i klient nie jest przekonany co do słuszności wyboru, może zrezygnować z zakupu takiej domeny.
Usługa DNT została uruchomiona 3 września 2007 roku a zaprzestana została 29 grudnia 2015 roku. Jak informuje NASK, w ciągu pierwszych godzin od uruchomienia DNT u kilku Partnerów NASK zarejestrowanych zostało prawie 12.000 testów domen. W chwili uruchomienia usługę DNT oferuje pięciu rejestratorów: Active24.pl, Az.pl, Adweb.pl, Dropped.pl oraz Domeny.tv. Koszt przetestowania jednej domeny to kwota ok 2 zł. Uzasadnieniem zakończenia możliwości testowania usług było znikome zainteresowanie tą usługą oraz małą ilością wolnych, atrakcyjnych domen, na których można było testować ruch ludzi wchodzących bezpośrednio na stronę przez wpisanie adresu do paska adresu przeglądarki.
Źródło: rynekdomen.pl