Google AdWords

Logo Google AdWords

Logo Google AdWords

– reklamy typu PPC (Pay Per Click) w postaci boksu reklamowego. Boksy te wyświetlają się tym użytkownikom, którzy wpiszą wybrane przez reklamodawcę słowa lub frazy w wyszukiwarce internetowej Google. Dzięki temu reklamodawca może trafić ze swoją reklamą bezpośrednio do klientów, którzy szukają jego produktów lub usług. Boksy są wyświetlane również użytkownikom na stronach partnerskich webmasterów, którzy zgodzili się na udostępnienie miejsca reklamowego na swoich witrynach. Boksy mają wymiary ok. 195×70 pikseli i zawierają tytuł, dwa wiersze tekstu oraz adres (URL) promowanego serwisu.

Cechy Google AdWords:

  • metoda rozliczenia za reklamę – model PPC (Pay Per Click) – reklamodawca płaci za każde kliknięcie w boks i przejście internauty do docelowej strony reklamodawcy;
  • boksy pojawiają się po wpisaniu przez użytkownika słów kluczowych a wybranych przez reklamodawcę lub na stronach internetowych powiązanych tematycznie z wybranymi przez reklamodawcę słowami kluczowymi;
  • możliwość kierowania reklam do użytkowników z określonych rejonów świata (usługa oparta na geolokalizacji);
  • ustalanie dziennego limitu kwoty wydanej na kampanię;
  • ustalanie pozycji boksu na podstawie dwóch kryteriów – maksymalnej ceny za kliknięcie (maksymalne CPC) oraz skuteczności reklamy (współczynnik klikalności – CTR);
  • możliwość doładowywania konta za pomocą przelewów, karty kredytowej;
  • ręczna moderacja boksów pod kątem zgodności z regulaminem i wytycznymi;
  • brak normalizacji słów kluczowych tzn. żółw i zolw to dla Google dwa odmienne słowa;
  • rodzaje dopasowania haseł:
    reklama = dopasowanie ogólne (boks pojawi się po wpisaniu przez internautę słowa kluczowego „reklama” oraz innych mu towarzyszących);
    [reklama] = dopasowanie dokładne (boks pojawi się po wpisaniu przez internautę tylko słowa „reklama”)
    „marketing internetowy” = dopasowanie frazy (boks pojawi się po wpisaniu przez internautę frazy „marketing internetowy”);
    -banner = dopasowanie wykluczające (boks nie pojawi się gdy internauta użyje słowa kluczowego „banner” wraz z innym wyrazem, dla którego boks powinien się pojawić);
  • możliwość wyświetlania reklam w określonych dniach tygodnia lub godzinach;
  • minimalny CPC w zależności od kraju może wynosić nawet od 0,05 zł;
  • program partnerski dla webmasterów – Google AdSense – właściciele stron, którzy umieszczą reklamę na swojej stronie, otrzymują prowizję za każde kliknięcie internauty w boks.

Serwis Google AdWords: http://adwords.google.com/

Użytkownicy trafili tutaj szukając: conversion rate optimization co to jest