Jak działa remarketing krok po kroku:
- Użytkownik, który odwiedził naszą witrynę, dzięki specjalnemu skryptowi umieszczonemu na witrynie jest oznaczany przy pomocy ciasteczka. Każdy z takich użytkowników trafia na tzw. listę remarketingową.
- Następnie przy pomocy narzędzia reklamowego, który obsługuje remarketing (np. Google Adwords, reklama w modelu RTB, programy afiliacyjne lub inne) wyświetlamy znanemu nam i obecnemu na liście retargetingowej użytkownikowi reklamę prowadzącą do naszej strony, licząc na to, że użytkownik tym razem wykona na stronie pożądaną przez nas akcję.
Zalety retargetingu:
- zwiększenie skuteczności reklamy przez docieranie do potencjalnych klientów, którzy już co najmniej raz odwiedzili naszą witrynę,
- lepsze parametry kampanii reklamowej (np. CTR czy współczynnik konwersji)
- możliwość segmentowania (dzielenia) użytkowników na grupy i kierowania do każdej z grup innego, osobnego przekazu reklamowego, np.
- ze względu na czas, np. użytkownicy, którzy nie odwiedzali naszej witryny od zadanego okresu czasu, użytkownicy którzy odwiedzili witrynę wczoraj
- ze względu na dotychczasowe zachowanie użytkownika na stronie, np. użytkownik, który porzucił koszyk w sklepie, użytkownik który zapisał się na newsletter, użytkownik który dokonał już zakupu w sklepie
- ze względu na oglądaną zawartość strony, np. użytkownik który oglądał daną podstronę (np. konkretny produkt, kategorię produktów w sklepie, określony artykuł, podstronę z danymi kontaktowymi firmy itp.)
- zmniejszenie kosztów pozyskania sprzedaży – łatwiej sprzedać coś dotychczasowemu klientowi lub użytkownikowi niż pozyskanie i przekonanie nowego do zakupu. Poza tym kampanie remarketingowe są zazwyczaj tańsze od kampanii targetowanych lub kampanii bez retargetingu.
- możliwość wyświetlania reklam dla nowych użytkowników, którzy nie wizytowali dotychczas naszej witryny (przez używanie listy remarketingowej jako listy ograniczającej wyświetlanie reklamy już znanym nam użytkownikom) – bardzo dobry sposób na zbudowanie szerokiego zasięgu na witrynie.
Użytkownicy trafili tutaj szukając: retargeting, zalety retargetingu, retargeting co to, retargeting definicja, retargeting a remarketing, retargeting zalety, koszt retargeting, kampanie rtb a remarketing, retargeting co to jest, co to jest rtb