TrustRank lub TR

– nowy hipotetyczny algorytm oceniania popularności stron internetowych w wyszukiwarce internetowej Google, mający zastąpić PageRank. Prawdopodobnie jest dopiero w fazie testów a jego dokładne wytyczne zna tylko Google, choć w Internecie można znaleźć wiele informacji o rzekomym jego działaniu. Algorytm TrustRank ma brać pod uwagę m.in.

  • podstawą TrustRanku jest wybranie ze zbioru wszystkich stron w Internecie witryn o naprawdę dobrej jakości pod względem treści (zaufanych stron – stąd nazwa algorytmu), które mają być podstawą do budowania współczynnika zaufania i jakości pozostałych stron na zasadzie badania powiązań stron ze zbioru zaufanych stron ze stronami spoza zbioru. Zaufane strony otrzymują wysoki TrustRank, a strony powiązane z nimi otrzymują część „zaufania” (analogia do PageRanku)
  • pod uwagę brane są również oceny stron dokonane przez pracowników wyszukiwarki – ludzi, którzy oceniają stronę pod względem przydatności, unikalności treści etc.
  • statystyki odwiedzin – informacje o ilości odwiedzin stron można uzyskać przez udostępnienie darmowych skryptów statystyk odwiedzin, toolbary etc.
  • powiązanie ze „złymi” stronami. Jeśli dana strona jest uznana za złą to inne z nią skojarzone również zostaną obdarzone mniejszym współczynnikiem zaufania.
  • rozwój serwisu – serwis stale aktualizowany będzie miał wyższy TrustRank niż serwis stary, nieaktualny
  • wiek domenyim starsza tym pewniejsza pod względem braku spamu i tym serwis poważniejszy bo wiekowy
  • Użytkownicy trafili tutaj szukając: ocena popularności strony