DAU lub Daily Active Users

(ang. – ilość aktywnych użytkowników dziennie) DAU określa ilu użytkowników naszej aplikacji lub strony internetowej jest aktywnych w ciągu dnia czyli odwiedza daną stronę lub używa danej aplikacji.

Przykładem DAU jest np. statystyka średniej dziennej ilości użytkowników Youtube czy aplikacji Facebooka. DAU pomaga oszacować dzienny zasięg kampanii reklamowych kupowanych w modelu flat fee (np. tzw. dniówka lub opłata za tydzień). Należy pamiętać, że dziennych zasięgów nie można sumować aby otrzymać zasięg tygodniowy lub miesięczny! Przykład: jeśli mamy 1000 aktywnych użytkowników dziennie w aplikacji, nie oznacza, że w ciągu tygodnia mamy ich 7000 czy 30 000 miesięcznie. Raczej będą to odpowiednio liczby 3 000 tygodniowo i 10 000 miesięcznie (wszystko zależy od zaangażowania i częstotliwości korzystania ze strony lub aplikacji). Podobną miarą jest MAU (Monthly Active Users) i WAU (Weekly Active Users).

Użytkownicy trafili tutaj szukając: daulub, you tube daulub