DCO to technologia automatycznej optymalizacji reklam dynamicznych w reklamie kupowanej w modelu RTB, która ma na celu wybór najodpowiedniejszego wyglądu lub formaty reklamy, który osiąga zakładane cele kampanii (np. zakup, odwiedziny strony itp.). Zazwyczaj w RTB lub remarketingu dynamicznym (czyli reklamowaniu oglądanych w sklepie internetowym produktów na bannerach) przygotowywuje się wiele odmian reklam różniących się różnymi cechami lub wyglądem w celu wybrania najlepszego wariantu i emitowania go użytkownikowi. Jednakże każdy użytkownik ma swoje preferencje, stąd powinien zostać wybrany odpowiedni format dla każdego indywidualnego internauty. Za to odpowiedzialna jest technologia DCO, która automatycznie dobiera najlepszy wariant reklamy dla danego ciasteczka bazując na poprzednich odsłonach.
Technicznie wygląda to najczęściej tak, że system serwuje użytkownikowi różne formaty reklam, następnie ocenia, na które z tych formatów użytkownik najlepiej reaguje, a następnie emituje ten najbardziej optymalny, cały czas go jednak optymalizując i zmieniając.
Każdy większy dostawca reklamy RTB posiada w swoim systemie system optymalizacji reklam DCO, gdyż jest to podstawa do optymalizacji reklam RTB.
Elementy reklamy, jakie mogą być testowane i dopasowywane do użytkownika to
- wielkość bannera (np. czy lepiej działa duży banner 300×600 czy malutki banner 468×60)
- tło bannera, kolor czcionki bannera lub użyta czcionka
- tekst przycisku wzywającego do akcji (CTA), jego położenie lub kolor
- zdjęcie na bannerze
- tekst reklamowy na bannerze (w tym umieszczenie lub brak informacji o promocji, przecenie, nowościach itp.)
- położenie reklamy (na górze strony, w tekście, na dole strony itp.)
- geograficzne położenie użytkownika oraz dokładność geolokalizacji użytkownika
- pora dnia, dzień tygodnia
- dostawca internetu
- rodzaj urządzenia (smartfon, tablet czy laptop?)
- nazwa i wersja przeglądarki czy systemu operacyjnego
- rozdzielczość ekranu
- i wiele innych (nawet 200) kryteriów i elementów banner